Expertisecentrum In the LEAD
Expertisecentrum In the LEAD Blog
Header image In the LEAD
Harry Garretsen en Janka Stoker

Podcast Leiderschap in Onzekere Tijden: aflevering 33 over de formatie en de regering die het land verdient

Datum:12 april 2024
In de nieuwe aflevering van hun podcast Leiderschap in Onzekere Tijden fileren Janka Stoker en Harry Garretsen onder leiding van Edwin Mooibroek de formatie. Luister de aflevering online.
Janka Stoker en Harry Garretsen

Met alleen vakkennis kom je als minister niet ver: column in het FD

Datum:09 april 2024
In een nieuw ‘programkabinet’ zijn ministers die louter kunnen bogen op vakmatige expertise niet genoeg. Voor het slagen van de zo gewenste nieuwe bestuurscultuur zijn juist ook politieke competenties cruciaal, stellen Janka Stoker en Harry Garretsen in hun nieuwe column voor het Financieele Dagblad.
Janka Stoker

Artikel Trouw: Ajax wankelend op weg naar de Kuip: ‘Het heeft trekjes van familiebedrijf’

Datum:05 april 2024
Ajax leek te kunnen starten met een grote hersteloperatie, maar de beoogde redder Alex Kroes is alweer weg. Dinsdag meldde de club dat Kroes was geschorst, ruim twee weken na zijn officiële start als algemeen directeur. De club is voornemens hem te ontslaan op verdenking van handel in aandelen Ajax met voorkennis. Fans vragen zich af hoe het verder moet met Ajax. Wie trekt het stuurloze schip vlot? Dagblad Trouw besprak het met diverse voetballiefhebbers en experts, waaronder hoogleraar Leiderschap en Organisatieverandering Janka Stoker.
Liveopname aflevering 32, met PwC CEO Agnes Koops (midden)

Podcast Leiderschap in Onzekere Tijden (live): Aflevering 32 met gast Agnes Koops, CEO PwC Nederland

Datum:02 april 2024
Agnes Koops is na 130 jaar de eerste vrouw aan de top van PwC Nederland. In deze extra lange aflevering van de podcast Leiderschap in Onzekere Tijden praat Agnes met Janka Stoker en Harry Garretsen vrijuit over opklimmen in een door mannen gedomineerde wereld, omgaan met verandering en de disruptie door AI.
Harry Garretsen en Janka Stoker

Podcast Leiderschap in Onzekere Tijden: aflevering 31 over zombie-leiderschap en zombie-CEO's

Datum:15 maart 2024
In de wereld van leiderschap is er een nieuw fenomeen: zombie-leiders en zombie-CEO's. In de nieuwe aflevering van de podcast Leiderschap in Onzekere Tijden alles over deze nieuwe soort. Wat en wie zijn het? En waarom zijn sommige mythes zo hardnekkig?
mensen in een vergaderzaal

CPB-rapport in samenwerking met onder andere In the LEAD: meer vrouwen in rvc's beursgenoteerde bedrijven door quotum

Datum:14 maart 2024
De Wet ingroeiquotum en streefcijfers (ook wel aangeduid als het ‘vrouwenquotum’) die sinds 2022 van kracht is, heeft geleid tot een betere balans in de man-vrouwverhouding binnen de raad van commissarissen (rvc) van beursgenoteerde bedrijven. Dat concludeert het Centraal Planbureau (CPB) in onderzoek naar het effect van de invoering van het quotum, dat uitgevoerd is in samenwerking met onderzoekers van Expertisecentrum In the LEAD, de Universiteit Leiden, Bureau Pouwels en het Sociaal en Cultureel Planbureau.
Harry Garretsen en Janka Stoker

Podcast Leiderschap in Onzekere Tijden: aflevering 30 over tegen de stroom in roeien

Datum:04 maart 2024

Snoeihard waren de conclusie van de parlementaire enquêtecommissie fraudebeleid. Het kabinet, de Tweede Kamer, de Rechterlijke macht en ook de media waren blind voor mens en recht.

Janka Stoker

Janka Stoker bij Met het Oog op Morgen om te praten over de angstcultuur bij omroepen en hoe je organisaties weer gezond krijgt

Datum:01 maart 2024
Janka Stoker was te gast bij NOS Met het Oog op Morgen van 29 februari 2024
Harry Garretsen en Janka Stoker

Podcast Leiderschap in Onzekere Tijden: aflevering 29 over de thuiswerkrevolutie

Datum:16 februari 2024
Thuiswerken lijkt een blijvertje. Maar hoe wenselijk is dat en wat doet het met onze productiviteit? En wat is de invloed op je carrière? Of carrières? Janka Stoker en Harry Garretsen bespreken in aflevering 29 van hun podcast Leiderschap in Onzekere Tijden met Edwin Mooibroek de thuiswerkrevolutie en opmerkelijke details uit nieuw onderzoek.
Janka Stoker en Harry Garretsen

Verdeling m/v in management nog lang niet goed: column in het FD

Datum:13 februari 2024
Twee jaar geleden werd een wet ingevoerd die voor een gelijkere verdeling tussen mannen en vrouwen moest zorgen in de (sub)top van organisaties. Die gelijkheid is nog steeds ver te zoeken. Echte verandering is nodig, stellen Janka Stoker en Harry Garretsen in hun nieuwe column voor het Financieele Dagblad.