Skip to ContentSkip to Navigation
Expertisecentrum In the LEAD
Faculteit Economie en Bedrijfskunde
Expertisecentrum In the LEAD Blog
Header image In the LEAD

Kies het verhaal – dat is de beste campagneslogan: column in het FD

Datum:30 juni 2025
Janka Stoker en Harry Garretsen
Janka Stoker en Harry Garretsen

Politici op de inhoud vergelijken: het lijkt nog weinig te gebeuren. De focus op peilingen en Tiktok-volgers is verleidelijk – voor kiezers, politici en journalisten. Terwijl het juist nu om het verhaal zou moeten gaan, stellen hoogleraren Janka Stoker en Harry Garretsen in hun nieuwste column voor het Financieele Dagblad.

Binnenkort barst de campagne voor de Tweede Kamerverkiezingen los, in een wereld vol onzekerheden. Er woeden oorlogen, handelsbarrières worden steeds hoger en de wereldeconomie hapert. Ook binnen Nederland is de lijst met hoofdpijndossiers lang en hardnekkig: een scheve woningmarkt, een sluimerende klimaatcrisis en een falende stikstofaanpak. Er staat nogal wat op het spel. Door de inleidende beschietingen in de campagne - wil de VVD nou wel of niet opnieuw met de PVV regeren - dringt zich een ongemakkelijke vraag op: gaan we het weer niet over de inhoud hebben?

Opnieuw dreigen verkiezingen te draaien om angst voor verandering, terwijl het juist over de toekomst van Nederland moet gaan, aldus Stoker en Garretsen in hun column.

Lees hun volledige pleidooi op de website van het FD.

Deel dit Facebook LinkedIn
Volg ons oplinkedin