Expertisecentrum In the LEAD

Dialoogtafel: woorden én daden

Datum:30 juni 2015
Dialoogtafel Groningen

De Dialoogtafel Groningen heeft goede resultaten bereikt die zonder de Tafel waarschijnlijk niet waren bereikt. Dat concluderen hoogleraren Janka Stoker en Heinrich Winter van de Rijksuniversiteit Groningen in hun evaluatierapport ‘Dialoogtafel: woorden én daden’. Zij maakten in opdracht van de Dialoogtafel Groningen een analyse van het functioneren van de Tafel sinds de oprichting in maart 2014. Daarnaast presenteren de onderzoekers een advies voor de toekomstige positie en inrichting van de Tafel.

De Dialoogtafel is opgericht om bij te dragen aan het herstel van vertrouwen in de regio die last heeft van aardbevingen door gaswinning. De Tafel met 15 deelnemers en 2 voorzitters is ingezet als uiting van een nieuwe besturingsfilosofie waarbij overheden, bedrijven en burgers op consensus gericht overleggen.

Reacties laden...