Expertisecentrum In the LEAD
Header image In the LEAD

Commissie-Ottow: toetsingsproces DNB en AFM moet transparanter

Datum:14 december 2016

De toetsingsprocedure naar geschiktheid en betrouwbaarheid van bestuurders en commissarissen in de financiële sector moet transparanter uitgevoerd worden. Dit is een van de belangrijkste conclusies uit het rapport van een onafhankelijke, externe commissie onder voorzitterschap van prof. dr. Annetje Ottow.

De commissie-Ottow bestaat uit voorzitter prof. dr. Annetje Ottow (decaan van de faculteit Recht, Economie, Bestuur en Organisatie aan de Universiteit Utrecht), drs. Jan Hommen (ex CEO ING group) en prof. dr. Janka Stoker (hoogleraar Leiderschap en Organisatieverandering aan de Rijksuniversiteit Groningen).

De commissie-Ottow heeft op 30 november haar evaluatierapport aan DNB en de AFM overgedragen. Op 13 december heeft minister Dijsselbloem het rapport en de gezamenlijke reactie van de toezichthouders doorgezonden naar de Tweede Kamer.

Lees het volledige persbericht van de Universiteit Utrecht en bekijk voor meer informatie de rapportage externe evaluatie toetsingsproces AFM en DNB door de commissie-Ottow.

(Bron: persbericht Universiteit Utrecht)