Medewerkers met het vakgebied Taal & Taalwetenschap
Wetenschap ontwikkelt zich waar verschillende vakgebieden samenkomen. Alleen al daarom bestaat er binnen de RUG een grote verscheidenheid aan vakgebieden, met daarbinnen een groot aantal vakspecialisten. Met behulp van onderstaand overzicht, gebaseerd op een vaststaande indeling van wetenschapsgebieden, vindt u op elk vakgebied de juiste deskundige. Komt de deskundige die u zoekt niet voor in deze lijst? Via een vergelijkbaar vakgebied of een gerelateerde faculteit vindt u mogelijk alsnog de juiste persoon.
Overzicht van alle vakgebieden
My areas of interest are communication, linguistics and literature. Particularly cultural narratives, how language works, and looking beyond the functioning and use of social networking sites and their consequences on people's well-being.
Also, I have experience in qualitative and quantitative research and undergraduate and postgraduate teaching.
I hold a Research Master of Communication degree, which I received with maximum distinction at Universidad Austral de Chile.
I have also been invited to do PhD research stays at the University of Cambridge and University of Oxford in the UK, Harvard and MIT in the USA, and Universidad de Sevilla in Spain. In every university I visited, I received feedback from interdisciplinary researchers that helped me have a more panoramic view of my research approach.
Sharing my research abroad has been the best experience ever.
Foto: Annamarijn Vlinder Photography
linguistics (agglutinative morphology, subtractive disfixation, Amazonian/Andean languages, minoritized languages)
cognition (sensory perception,... read more
Phonetics
Italian linguistics
Dialectology
In my work I explore how language constitutes our social reality - especially concerning the complex, intangible issues related to our sustainable futures.
I conduct empirical linguistic-discourse... read more
Taalonderwijskunde, E-learning (SpeakApps, EU LLP 2010-2014), Online taalonderwijs (Online Dutch, E-learning Talencentrum) / Drupal voor e-learning, LMOOCs (Introduction to Dutch - futurelearn.com)
Interculturele competentie en taalvaardigheid (Magicc, EU LLP 2011-2014)
- Vragenlijstontwerp en -onderzoeksmethodologie
Online Internationaal Leren (Virtual Exchange), internationaal en intercultureel leren met behulp van tools voor online samenwerking en... lees meer
Language prestige, attitudes and ideologies
External history of Romance languages
French linguistics, French regional languages, Occitan and Catalan
- Contemporary Ukrainian literature
- Memory Studies
- Language pedagogy
Sociofonetiek
Taalvariatie
Taalverandering
Taalcontact
Taal, gender en seksualiteit
Scandinavische talen (Noors, Faeröers)
Engels voor academische doeleinden
Kennis van het Engels
Presentatie vaardigheden
Schrijfvaardigheden
Bevat: BKO
Holds: BKO
Nederlandse taal en cultuur
* Taakgericht taalleren * tweede taalverwerving en -toetsing* taalleren in digitale contexten* alignment* eye-tracking
Psycholinguistics
Germanic Linguistics (especially Swedish and Scandinavian linguistics)
Sociolinguistics
Basic Statistics for Linguists
EEG/ERP Research
Neuroimaging: DES, MRI, TMS, tractografie
Psycholinguïstiek: lexico-semantiek, morfosyntaxis, zelfstandige naamwoorden/werkwoorden, vloeiendheidstaken, spontane spraak, woordeigenschappen, netwerken
Vreemde taal onderwijs
Franse taalkunde en taalontwikkeling
Event cognition
Linguistic Relativity
Sociolinguïstiek
Fonetiek
Experimentele taalkunde
English as Medium of Instruction (EMI)
Scandinavische talen
Usage-based / Cognitive Linguistics
Acquired Language Disorders (aphasia), bi/multilingualism
Electroencephalogram (EEG) applications in linguistics, Language Modelling
Ik geloof dat elke student er baat bij heeft om het wereldbeeld uit te breiden. Dit kan door een open houding te hebben en reflectief te zijn op jezelf en je omgeving. Soms zijn hiervoor hulpmiddelen nodig, zoals literatuur, filosofie en andere kunstvormen, om als het ware gevoelens, gedachten en ideeën onder woorden te kunnen brengen.Ik hoop als docent hieraan bij te kunnen dragen. Daarbij is de dialoog essentieel om verbinding met anderen te maken, maar hiervoor moet tijd en ruimte beschikbaar zijn. Voor mij persoonlijk zijn de waarden verbinding en aandacht zeer belangrijk en out-of-the-box denken is binnen het onderwijs mijn kracht, om de brug te slaan tussen de onderwijsvorm en de dialoog daarbij, met als ultiem doel de student een klein stukje verder te helpen.
Lid van de Community of Practice Well-being van de Teaching Academy Groningen
- speech prosody
- speech perception and production
Taalverwerving
Leesgroepen
Kennisvalorisatie
Impact van onderzoek