Programma
Ochtendprogramma | Academiegebouw
08:45 – 09:15 Ontvangst
09:15 – 10:00 Vakbijeenkomsten Kunstvakken/CKV, Duits, Engels, Frans, Nederlands en Spaans
10:00 – 10:30 Pauze + informatiemarkt
10:30 – 11:15 Opening + plenaire lezing door prof. dr. Joana Duarte
11:30 – 12:30 Ronde 1
Beschrijvingen bijdragen ronde 1
#01 Doeltaal-leertaal: doeltaaldidactiek omdat doeltaal voertaal onzin is - een lezing door Sebastiaan Dönszelmann
#02 Het taalkundesymposium: nieuwsgierigheid als motor voor het lere n - een workshop door Hans Das en Britt Egeter
#03 Begin een boek! Creatief schrijven als zuurstof voor een bloeiende leescultuur - een workshop door Saskia Visser en Sigrid Leeuwerik
#04 Gewetensvolle taal: Taalbewustzijn in de klas - een lezing door Susanne Brouwer
#05 Towards compassionate language teaching: addressing slavery and imperialism in the ELT classroom - een workshop door Helan Amin en Nadia Gerritsen
#06 Building digital literacy in the ELT classroom - een workshop door Liefke Knol en Emma Buursema
#07 Onderzoekscyclus voor taalbewustzijn: Spaans leren met authentiek materiaal uit het linguïstische landschap - een workshop door Daniel Valle Robles
#08 Tijd voor meertaligheid - een workshop door Niklas Abel
12:30 – 13:45 Lunch en informatiemarkt
Middagprogramma | Harmoniegebouw
13:45 – 14:45 Ronde 2
Beschrijvingen bijdragen ronde 2
#09 Zelf aan de slag met meertalige lesactiviteiten - een workshop door Daniela PoliĊĦenská
#10 Talenexamens van de toekomst MVT en Nederlands - een workshop door Rosa Bartman en Wilma Vrijs
#11 Een brug van schrijven naar spreken - een workshop door Fred Sikkens
#12 Literatuuronderwijs maakt leerlingen leesvaardig! Een doorlopende literatuurlijn - een workshop door Ilse de Weert en Sigo Hoekstra
#13 Interview met schrijver Els Beerten - door Nynke de Haan en Marit Evers
#14 Dialogisch Schrijven in de klas - een workshop door Renske Bouwer
#15 Rijke taken als startpunt voor vernieuwing - een workshop door Janneke Geursen
#16 Building Inclusive Curricula - een workshop door Kristina Thornton
#17 Le concept de l'inner feedback - een workshop door Audrey Rousse-Malpat en Chloé Kervio
14:45 – 15:15 Pauze
15:15 – 16:15 Ronde
Beschrijvingen bijdragen ronde 3
#18 Foreign Language for Social Justice: Empowering Students as Agents of Change - een workshop door Juan Albá Duran
#19 LitLab Leesclubs - een lezing door Lucas van der Deijl
#20 Proeven van de nieuwe examenprogramma’s Nederlands - een workshop door Anouk de Kleijn en Lotte Straatsma
#21 Titel volgt - een workshop door Jacob de Ruiter
#22 ChatGPT als gesprekspartner in de MVT-les - een workshop door Paul Halma
#23 Parels uit de praktijk Duits, Frans en Spaans - door diverse docenten
#24 Parels uit de praktijk Nederlands - door diverse docenten
#25 Parels uit de praktijk Engels - door diverse docenten
#26 La phrase prononcée du jour : une activité interactive et métacognitive pour favoriser la compréhension orale - een workshop door Sophie Brand
#27 Het vak Spaans in een nieuw jasje - een workshop door Rosa Bartman en Danielle Siems
16:15 – 17:30 Afsluitende borrel

