Nieuwe publicaties: maart-mei '19

GION onderwijs/onderzoek vindt het belangrijk om haar kennis te delen en ondersteunt het gebruik van open science. Om u te informeren over onze wetenschappelijke output vindt u daarom vanaf heden alle recente publicaties uit het afgelopen kwartaal in een handig overzicht. Het betreft publicaties waarbij GION-medewerkers als (co-)auteur betrokken zijn geweest.
Aarzel niet om de auteurs te contacteren indien u deze publicaties niet kosteloos kunt raadplegen.
-
Korpershoek, H., Canrinus, E. T., Fokkens-Bruinsma, M. , & de Boer, H. (2019). The relationships between school belonging and students’ motivational, social-emotional, behavioural, and academic outcomes in secondary education: a meta-analytic review. Research Papers in Education. https://doi.org/(...)2671522.2019.161511(Open Access)
- Reezigt, G. J. , Rekers, L. T. M. , & Spithoff, M. (2019).
Kwaliteit van sturing in het primair onderwijs: Bestuurlijk vermogen van schoolbesturen die met krimp te maken hebben . Groningen: GION onderwijs/onderzoek. (Open Access)
- Isac, M. M., Palmerio, L., & van der Werf, M. P. C. G. (2019). Indicators of (in)tolerance toward immigrants among European youth: an assessment of measurement invariance in ICCS 2016. Large-Scale assessments in education, 7(6), [6]. https://doi.org/(...)86/s40536-019-0074-5 (Open Access)
-
de Bruijn, A. G. M. , Kostons, D. D. N. M. , van der Fels, I. M. J. , Visscher, C., Oosterlaan, J., Hartman, E. , & Bosker, R. J. (2019). Importance of aerobic fitness and fundamental motor skills for academic achievement. Psychology of sport and exercise, 43, 200-209. https://doi.org/(...)ychsport.2019.02.011
-
Mouw, J., Saab, N., Pat-El, R., & Van den Broek, P. (Accepted/In press). Student- and Task-Related Predictors of Primary-School Students’ Perceptions of Cooperative Learning Activities. Pedagogische Studiën .
-
Timmermans, A. , Spithoff, M. , Naaijer, H. , Mombarg, R. , & Hartman, E. (2019). Zes uitdagingen voor het bewegingsonderwijs. Basisschool management , 33(2), 4-7.
- Wanders, F., Dijkstra, A. B., Maslowski, R., & van der Veen, I. (2019). The Effect of Teacher-Student and Student-Student Relationships on the Social Involvement of Students. Research Papers in Education. https://doi.org/(...)2671522.2019.1568529 (Open Access)
-
Kyriakides, L., Charalambous, E., Creemers, B. P. M., Antoniou, P., Devine, D., Papastylianou, D., & Fahie, D. (2019). Using the dynamic approach to school improvement to promote quality and equity in education: a European study . Educational assessment evaluation and accountability, 31(1), 121–149. https://doi.org/(...)07/s11092-018-9289-1
- Alqassab, M., Strijbos, J-W., & Ufer, S. (2019). Preservice mathematics teachers‘ beliefs about peer feedback, perceptions of their peer feedback message, and emotions as predictors of peer feedback accuracy and comprehension of the learning task. Assessment & Evaluation in Higher Education, 44(1), 139-154. https://doi.org/(...)2602938.2018.1485012
-
de Raadt, A. , Warrens, M. J. , Bosker, R. J. , & Kiers, H. A. L. (2019). Kappa Coefficients for Missing Data. Educational and Psychological Measurement, 79(3), 558-576. https://doi.org/10.1177/0013164418823249 (Open Access)
- van Dongen, N. N. N., van Doorn, J. B., Gronau, Q. F., van Ravenzwaaij, D. , Hoekstra, R., Haucke, M. N., ... Wagenmakers, E-J. (2019). Multiple Perspectives on Inference for Two Simple Statistical Scenarios. American statistician, 73, 328-339. https://doi.org/(...)0031305.2019.1565553 (Open Access)
-
Warrens, M. J. (2019). Similarity measures for 2x2 tables. Journal of Intelligent and Fuzzy Systems, 36(4), 3005-3018. https://doi.org/10.3233/JIFS-172291
- Kyaruzi, F., Strijbos, J. W., Ufer, S., & Brown, G. T. L. (2019). Students’ formative assessment perceptions, feedback use and mathematics performance in secondary schools in Tanzania. Assessment in Education: Principles, Policy & Practice, 44(1), https://doi.org/10.1080/02602938.2018.1485012
Laatst gewijzigd: | 20 november 2021 13:00 |
Meer nieuws
-
24 maart 2025
RUG 28e in World’s Most International Universities 2025 ranglijst
De Rijksuniversiteit Groningen is door Times Higher Education gerangschikt op de 28e plek in de World’s Most International Universities 2025 ranglijst. Daarmee laat de RUG instellingen als MIT en Harvard achter zich. De 28e plek betekent een stijging...
-
05 maart 2025
Vrouwen in de wetenschap
De RUG viert Internationale Vrouwendag met een bijzondere fotoserie: Vrouwen in de wetenschap.
-
16 december 2024
Jouke de Vries: ‘De universiteit zal wendbaar moeten zijn’
Aan het einde van 2024 blikt collegevoorzitter Jouke de Vries terug op het afgelopen jaar. In de podcast gaat hij in op zijn persoonlijke hoogte- en dieptepunten en kijkt hij vooruit naar de toekomst van de universiteit in financieel moeilijke tijden...