Skip to ContentSkip to Navigation
Practical matters How to find us dr. J.M. (Jolien) Mouw

Publications

Blijvend vernieuwen: Uitdagingen en oplossingsrichtingen voor het hoger onderwijs van de toekomst: Gebundelde uitkomsten van de Solution Rooms 2022

International Research on the Foci and Effectiveness of Classroom Management Programs and Strategies

Teaching in times of COVID-19: A mixed-method study into teachers’ teaching practices, psychological needs, stress, and well-being

When technology meets educational sciences: Combining virtual reality and microteaching to train pre-service teachers’ kindergarten classroom management strategies

Nóg meer grip op de groep

Perspectieven op kwaliteit: Oplossingsrichtingen voor het hoger onderwijs van de toekomst: Gebundelde uitkomsten van de Solution Rooms 2021

The differential effect of perspective-taking ability on profiles of cooperative behaviours and learning outcomes

Using Virtual Reality to promote pre-service teachers’ classroom management skills and teacher resilience: A qualitative evaluation

Contributions of emotion understanding to narrative comprehension in children and adults

Quality of group interaction, ethnic group composition, and individual mathematical learning gains

Read more

Press/media

Wetenschappers zien zichzelf niet als docent

Docent Jolien Mouw gebruikt VR om toekomstige leerkrachten in kleuterklassen te trainen

Instellingen zien onderwijstaken onterecht als corvee

Jolien Mouw toegetreden tot Young Academy Groningen (YAG)

Met een VR-bril kleuters lesgeven

Ode aan het onderwijs na een bijzonder jaar

An ode to education after an unusual year

Speech summer ceremony university of Groningen

Speech summer ceremony

‘Het begint met jezelf laten zien als docent’

Read more