Skip to ContentSkip to Navigation
Practical matters How to find us dr. A.C. (Anneke) Timmermans

Publications

Cross-national achievement surveys and educational monitoring in the Netherlands

Effectief bewegingsonderwijs op de basisschool: een didactisch kader ten behoeve van landelijk peilingonderzoek Een literatuurstudie naar de effecten van bewegingsonderwijs in het primair onderwijs

Exploring change in networks supporting the deliberate practice of popular musicians

The importance of satisfying children’s basic psychological needs in primary school physical education for PE-motivation, and its relations with fundamental motor and PE-related skills

What influences students' peer-feedback uptake? Relations between error tolerance, feedback tolerance, writing self-efficacy, perceived language skills and peer-feedback processing

Adjusting expectations or maintaining first impressions? The stability of teachers' expectations of students’ mathematics achievement

Development of fundamental motor skills between 2006 and 2016 in Dutch primary school children

Effects of error tolerance, feedback tolerance, and perceived expertise on peer feedback processing: Learner-centered processes in feedback across contexts: Theoretical and empirical findings

Gelijke kansen voor leerlingen met lager opgeleide ouders bij de overgang naar het voortgezet onderwijs?: Onderzoek naar schoolloopbanen en perspectieven van beslissers

Leidraad: onderwijs vanuit hoge verwachtingen

Read more

Press/media

Onderadvisering geen grootstedelijk, maar een plattelandsprobleem

Is kansenongelijkheid in het onderwijs dan tóch geen typisch stadsprobleem?

Waarom zijn de schooladviezen in Noordoost-Friesland structureel laag? Er komt een onderzoek

Schoolkeuze dit jaar zonder ouders

Does bias in secondary school track recommendations change over time?

Groningse basisschoolleraren onderschatten leerlingen vaker dan in rest van Nederland

Read more