Skip to ContentSkip to Navigation

Programma

Ochtendprogramma | Academiegebouw

08:45 – 09:15 Ontvangst

09:15 – 10:00 Vakbijeenkomsten Kunstvakken/CKV, Duits, Engels, Frans, Nederlands en Spaans

10:00 – 10:30 Pauze + informatiemarkt

10:30 – 11:15 Opening + plenaire lezing Babs Gons

11:30 – 12:45 Ronde 1

Beschrijvingen bijdragen ronde 1

#1 (Vakoverstijgend) - Spoken Word / Poëzie performance door Babs Gons

#2 (Vakoverstijgend) - Taalbewustzijn in de MVT-les door Mayte Ibañez Morocho en Carolina de Groot

#3 (Nederlands) - Rijke taal voor vmbo en mbo door Erna van Koeven en Ellen Julius

#4 (Nederlands) - Domein F?! door Anouk de Kleijn en Anne van der Werf

#5 (Nederlands) - Rijk, betekenisvol en samenhangend door Joanneke Prenger

#6 (Duits) - Kulturunterschiede der Unterrichtspraxis in Deutschland und den Niederlanden door Sandra Loevenich

#7 (Kunstvakken/CKV) - Inclusie in de kunstvakken: burgerschap als verbinder? door Esther Schaareman en Marieke van Stempvoort

#8 (Frans) - ? door ?

#9 (Engels) - Raising awareness through Critical Visual Literacy activities door Kristina Thornton en Kim Vankoughnett

12.45 – 13:45 Lunch en informatiemarkt

Middagprogramma | Harmoniegebouw

13:45 – 15:00 Ronde 2

Beschrijvingen bijdragen ronde 2

#10 (Vakoverstijgend) - ? door Tara Brown

#11 (Vakoverstijgend) - 'De rol van de docent' overeenkomsten tussen onderwijs en theater door Henrike Cuperus

#12 (Nederlands) - Een interview met Raoul de Jong door Coen Peppelenbos

#13 (Nederlands) - Digi-taal: K@n De J€UgD niettt MeEr $grIJvuh?! Over spelling en sociale media door Lieke Verheijen

#14 (Nederlands) - Spiegels en vensters: jezelf en de ander leren kennen met thematisch-dialogisch literatuuronderwijs door Marloes Schrijvers

#15 (Engels) - To the beat of the new curriculum with slam poetry door Nadia Gerritsen

#16 (Duits) - Wir als Wegbereiter: Wie sichern wir die Sprachheld*innen von morgen? door Doris Abitzsch, Eva Knopp en Marije Michel

#17 (Frans) - Prenez la liberté! Meer bereiken, door los te laten door Florentine Krijnen

#18 (Spaans) - La telecolaboración para la enseñanza de competencias interculturales door Michelle Glas-Faber

#19 (Kunstvakken/CKV) - Belichaamde leerprocessen en de materialiteit in de kunsten als de belangrijkste bijdragen aan STEAM-onderwijs door Imka Buurke

15:00 – 15:30 Pauze

15:30 – 16:45 Ronde 3

Beschrijvingen bijdragen ronde 3

#20 (Vakoverstijgend) - Intercultureel literatuuronderwijs door Esther Schat

#21 (Nederlands) - Workshop Raoul de Jong door Mathijs Sanders

#22 (Nederlands) - Parels uit de prakijk door diverse docenten

#23 (Nederlands) - Genregericht, samenhangend lees- en schrijfonderwijs door Moniek Vis

#24 (Engels) - Teaching Literature in VMBO and the lower levels of HAVO + VWO door Lysbeth Bakker-De Vries en Daniëlle Notten

#25 (Engels) - Parels uit de praktijk door diverse docenten

#26 (Vakoverstijgend) - Wereldburgerschap en MVT onderwijs door Iryna Menke-Bazhutkina

#27 (Duits, Frans en Spaans) - Parels uit de praktijk door diverse docenten

#28 (Vakoverstijgend) - De mogelijkheden van cultuurbewustzijn in het vto door Florentine Krijnen en Doris Abitzsch

#29 (Spaans) - El uso de cortometrajes en la clase de ELE door Linda Gosse

#30 (Kunstvakken/CKV) - Parels uit de praktijk door diverse docenten

16:45 – 17:45 Afsluitende borrel

Laatst gewijzigd:15 april 2024 16:45