Skip to ContentSkip to Navigation
Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Nieuwe publicaties: dec.'18 - feb.'19

01 maart 2019
Publicaties

GION onderwijs/onderzoek vindt het belangrijk om haar kennis te delen en ondersteunt het gebruik van open science. Om u te informeren over onze wetenschappelijke output vindt u daarom vanaf heden alle recente publicaties uit het afgelopen kwartaal in een handig overzicht. Het betreft publicaties waarbij GION-medewerkers als (co-)auteur betrokken zijn geweest.

Aarzel niet om de auteurs te contacteren indien u deze publicaties niet kosteloos kunt raadplegen.

  • Hoekstra, R., Vugteveen, J., Warrens, M. J., & Kruyen, P. M. (2018). An empirical analysis of alleged misunderstandings of coefficient alpha. International Journal of Social Research Methodology. https://doi.org/10.1080/13645579.2018.1547523 (Open Access)

  • Mouw, J. (2018). In de schoenen van de ander: De rol van inlevingsvermogen bij het samenwerkend leren. DaltonVisie, 7(2), 12-15. (U kunt het artikel hier lezen)

  • Timmermans, A. C., Rubie-Davies, C. M., & Rjosk, C. (2018). Pygmalion’s 50th anniversary: the state of the art in teacher expectation research. Educational Research and Evaluation, 24(3-5), 91-98. https://doi.org/10.1080/13803611.2018.1548785 (Open Access)

  • Timmermans, A. C., & Rubie-Davies, C. M. (2018). Do teachers differ in the level of expectations or in the extent to which they differentiate in expectations? Relations between teacher-level expectations, teacher background and beliefs, and subsequent student performance. Educational Research and Evaluation, 24(3-5), 241-263. https://doi.org/10.1080/13803611.2018.1550837 (Open Access)

  • Savolainen, P., Timmermans, A. C., & Savolainen, H. K. (2018). Part-time Special Education Predicts Students’ Reading Self-concept Development. Learning and Individual Differences, 68, 85-95. https://doi.org/(...)j.lindif.2018.10.005

  • Naayer, H., Spithoff, M., Korpershoek, H., & Opdenakker, M.-C. (2018). Het beste onderwijsstelsel bestaat niet. Didactief, december 2018 (alleen voor leden). Dit artikel is gebaseerd op Harm Naayer e.a., De overgang van primair naar voortgezet onderwijs in internationaal perspectief. Een systematische overzichtsstudie van onderwijstransities in relatie tot kenmerken van verschillende Europese onderwijsstelsels. Rijksuniversiteit Groningen, 2016.

  • Ros, B. Rolverdeling in de groep. Didactief, december 2018 (alleen voor leden). Dit artikel verscheen in de rubriek ‘Onderzoek kort’ naar aanleiding van het proefschrift van Jolien Mouw: Stepping in Another’s Shoes: The Role of Primary-School Students’ Perspective-Taking Abilities during Cooperative Learning.

Laatst gewijzigd:28 maart 2023 10:33
View this page in: English

Meer nieuws

  • 16 april 2024

    RUG ondertekent Barcelona Declaration on Open Research Information

    De Rijksuniversiteit Groningen heeft de Barcelona Declaration on Open Research Information (Verklaring Open Onderzoeksinformatie) officieel ondertekend. Dit wordt gezien als een grote stap richting verantwoordelijke onderzoeksbeoordeling en open...

  • 02 april 2024

    Vliegen op houtstof

    In Makers van de RUG belichten we elke twee weken een onderzoeker die iets concreets heeft ontwikkeld: van zelfgemaakte meetapparatuur voor wetenschappelijk onderzoek tot kleine of grote producten die ons dagelijks leven kunnen veranderen. Zo...

  • 18 maart 2024

    VentureLab North helpt onderzoekers op weg naar succesvolle startups

    Het is menig onderzoeker al overkomen. Tijdens het werken vraag je je opeens af: zou dit niet ontzettend nuttig zijn voor de mensen buiten mijn onderzoeksveld? Er zijn allerlei manieren om onderzoeksinzichten te verspreiden. Denk bijvoorbeeld aan...