Over ons Faculty of Science and Engineering

iGEM-team wint Gold Medal en 1e plaats

02 november 2016
1st in their category (Information Processing)

Het studententeam van de Faculty of Science and Engineering (voorheen de Faculteit Wiskunde en Natuurwetenschappen) heeft in de internationale iGEM-competitie te Boston een Gold Medal behaald én is winnaar van haar iGEM-categorie geworden. In deze competitie strijden meer dan 300 studententeams van over de hele wereld om het beste ontwerp en prototype in de synthetische biologie.

Het Groningse team heeft een methode voor bio-encryptie bedacht: in het DNA van bacteriën wordt data opgeslagen en versleuteld. In het team zitten studenten van verschillende bèta-opleidingen zoals Molecular Biology and Biotechnology, Computing Science, Biomedical Sciences, Behavioural & Cognitive Neurosciences, and Applied Physics.

Naast de gouden medaille en de 1e plaats in Information Processing heeft het team ook nominaties ontvangen voor Best Software, Best Education and Outreach, and Best Wiki (hun projectbeschrijving). Een heel goed team dus! Zeker als je bedenkt dat aan deze competitie ook topuniversiteiten meedoen zoals MIT, Harvard, Oxford, Cambridge, Beijing, Tokio en München.

De NOS heeft een filmpje gemaakt over de bio-encryptiemethode (YouTube).

iGEM-team
Laatst gewijzigd:13 maart 2020 02:06