Skip to ContentSkip to Navigation
Over onsWaar vindt u ons

Medewerkers met het vakgebied Marketing

Wetenschap ontwikkelt zich waar verschillende vakgebieden samenkomen. Alleen al daarom bestaat er binnen de RUG een grote verscheidenheid aan vakgebieden, met daarbinnen een groot aantal vakspecialisten. Met behulp van onderstaand overzicht, gebaseerd op een vaststaande indeling van wetenschapsgebieden, vindt u op elk vakgebied de juiste deskundige. Komt de deskundige die u zoekt niet voor in deze lijst? Via een vergelijkbaar vakgebied of een gerelateerde faculteit vindt u mogelijk alsnog de juiste persoon.

Overzicht van alle vakgebieden

Marketing Models, Marketing Analytics, Pricing, Promotions, Customer Segmentation, Marketing ROI, Retail
M.A. (Adnan) Ahmad
Contact

Functie
Consumer Behavior
Contact

Functie
Assistant Professor
Merkmanagement, marketing communicatie, marketing strategie, marketing planning, zorgmarketing
dr. K.J. (Karel Jan) Alsem
Contact
Functie
Universitair docent
Vakgebied
Strategic marketing planning, Governance of buyer-supplier relationships, Interfirm absorptive capacity
dr. J. (Hans) Berger
Contact
Functie
Universitair docent
Innovation management, service innovation, entrepreneurial marketing, customer value management, B2B marketing, marketing-sales interface
Qualitative research methods
dr. W.G. (Wim) Biemans
Contact
Functie
Universitair hoofddocent
prof. dr. T.H.A. (Tammo) Bijmolt
Contact
Functie
Hoogleraar, Vakgroepvoorzitter
Consumer Behavior, Decision making, Social Marketing, Sustainability
dr. J.W. (Jan Willem) Bolderdijk
Contact

Functie
Associate Professor
Innovation Adoption, Value Appropriation, Digital Business Models, E-Commerce, Digital Transformation, Digital Innovations, Motion Picture Industry, Videogame Industry, Music Industry.
Bayesian modeling
Choice modeling
Factor analysis
dr. K. (Keyvan) Dehmamy
Contact

Functie
Assistant professor
customer management, customer engagement, sustainability, business-to-business marketing
dr. J. (Jenny) van Doorn
Contact
Functie
Universitair Hoofddocent
Vakgebied
Marketing, consumentengedrag, voedselconsumptie en voedselverspilling
M. (Marit) Drijfhout
Contact

Functie
Promovenda
Vakgebied
Preference Measurement 
Conjoint Analysis 
Choice Experiments
Experimental Designs
Choice Modeling
Product development
Innovation
Branding 
Pricing
dr. F. (Felix) Eggers
Contact

Functie
Assistant professor
Consumer psychology, persuasion, unconscious influence, consumer self-regulation, nudging and heuristics, consumer health and well-being, food-related decision making.
 
My main research interest is what you could label "Hidden Persuasion" and focuses on how subtle (and not so subtle) marketing cues influence consumers in their emotions, thoughts and behavior, frequently without them being aware of this influence. The results of this research can aid in empowering consumers and foster health and wellbeing. Please see the research page for an overview of published work in these areas
Business Marketing
drs. J.W.E.G. (Jos) Fleischeuer
Contact

Functie
Vakgebied
Marketing mix effectiveness (Advertising, Price), Marketing in times of crisis
dr. ir. M.J. (Maarten) Gijsenberg
Contact

Functie
Universitair Hoofddocent Marketing
Vakgebied
R.P. (Roelof) Hars, MA MSc
Contact

Functie
Promovendus
Vakgebied
Marketing, Consumentengedrag, Voedselconsumptie
M.T. (Martine) van der Heide
Contact
Functie
Promovendus
Vakgebied
C.F. (Christian) Hirche
Contact

Functie
PhD student
Vakgebied
Customer relationship management; Market orientation; Customer lifetime value; Direct marketing.
dr. J.C. (Janny) Hoekstra
Contact
Functie
Universitair Hoofddocent
Vakgebied
Consumer well-being, Consumer psychology, Consumption, Health, Spending, Sustainability, New product marketing and branding
prof. dr. ir. K. (Koert) van Ittersum
Contact
Functie
Professor of Marketing and Consumer Well-Being
Vakgebied
Consumer behavior, Environmental Psychology, Evolutionary Psychology, Aesthetics
Y. Joye
Contact

Functie
Researcher and teacher
Consumentengedrag, Overtuigingstechnieken, Financieel gedrag
dr. M. (Martijn) Keizer
Contact
Functie
Universitair docent & Onderzoeker consumentengedrag
Vakgebied
Marketing, Consumer Behavior
J.A. (Jan) Koch, MSc
Contact
Functie
PhD candidate
Vakgebied
Modelbuilding / Marketing / Management / Competition / Promotions
prof. dr. P.S.H. (Peter) Leeflang
Contact
Functie
Hoogleraar
Vakgebied
Sustainable Society | Besliskunde | Ethiek en Moraliteit | Cause-Related Marketing | Goede doelen | Fondsenwerving | Consumentengedrag | Verantwoord verpakken |Rechtvaardigheid en Eerlijkheid | Onderhandelen
dr. M.C. (Marijke) Leliveld
Contact
Functie
Universitair docent
E.N.M. (Lisan) Lesscher
Contact

Functie
PhD candidate
Vakgebied
multichannel retailing, mobile marketing
H. (Huan) Liu
Contact

Functie
PhD student
Vakgebied
Contact

Functie
Vakgebied
Consumer Psychology with a focus on: Social power, poverty, and conspicuous consumptionStrategic Brand Management

Consumers Brand Behavior 


Experimental Design and Analysis
M. (Mehrad) Moeini Jazani
Contact

Functie
Assistant Professor of Marketing
Ondersteuning bij de verbetering van de Engelse Taalvaardigheid.
The International Classroom project.
Internationalization. Exchange programmes. Marketing.
dr. G.E. (Liesbeth) Muda
Contact
Functie
Docent Engels / Coach
Marketing Accountability
A. Onrust, MSc
Contact

Functie
Academisch Docent
Vakgebied
consumer behavior
S.A. (Sebastian) Sadowski
Contact

Functie
PhD student
Vakgebied
Contact

Functie
Marketing Officer
Vakgebied
* Retail marketing expertise: grocery retailing in general, retail branding & format development, category management & the retail-mix, shopping behavior, online food retailing, omni-channel retailing.
* Brand marketing expertise: branding & positioning, private labels, price & promotion tactics, retailer-supplier relationship and exclusive assortment
* General fields of interest: food trends, new business models and business valuation.
prof. dr. L.M. (Laurens) Sloot
Contact
Functie
Hoogleraar Retail Marketing
Marketing, Consumer Behavior, Healthy Shopping, Emotions
J. (Julia) Storch, MSc
Contact

Functie
Researcher
Vakgebied
Marketing, Retailing, Sustainable Behavior, Big Data 
prof. dr. P.C. (Peter) Verhoef
Contact
Functie
Hoogleraar, Directeur University Groningen Business School
Marketing management in general, especially Retail Marketing (including omnichanneling) and International Marketing. (Quantitative) Marketing Research in general, especially factor analysis, cluster analysis, reliability analysis, and regression. Qualitative Research Methods. 

Master thesis supervision on the topic of electronic word-of-mouth (eWOM) and online consumer reviews (OCRs)
dr. J.A. (Liane) Voerman
Contact
Functie
Opleidingsdirecteur BSc Bedrijfskunde en Senior Lecturer
Consumer behaviour, moral decision making, time and money, sustainability
dr. J. (Jing) Wan
Contact
Functie
Assistant Professor
Vakgebied
Pharmaceutical marketing, Marketing Model Building, Time series analysis, Diffusion modelling, Statistical Quality Control, Six Sigma, Database Marketing, Marketing Analytics, State Space Modeling, Kalman Filtering, Data Science
prof. dr. J.E. (Jaap) Wieringa
Contact
Functie
Hoogleraar Onderzoeksmethoden in de Bedrijfskunde
printOok beschikbaar in het: English