Nieuwe publicaties: december '19-februari '20
GION onderwijs/onderzoek vindt het belangrijk om haar kennis te delen en ondersteunt het gebruik van open science. Om u te informeren over onze wetenschappelijke output vindt u daarom vanaf heden alle recente publicaties uit het afgelopen kwartaal in een handig overzicht. Het betreft publicaties waarbij GION-medewerkers als (co-)auteur betrokken zijn geweest.
Aarzel niet om de auteurs te contacteren indien u deze publicaties niet kosteloos kunt raadplegen.
- Aczel, B., Hoekstra, R., Gelman, A., Wagenmakers, E-J., Klugkist, I. G., Rouder, J. N., ... van Ravenzwaaij, D.(2020). Discussion points for Bayesian inference. Nature Human Behaviour . https://doi.org/(...)38/s41562-019-0807-z
- Reezigt, G. , Rekers, L. , & Spithoff, M.(2020). Het gebruik van informatie over scholen. Basisschool management , 34(1).
- Deunk, M. , Korpershoek, H. , Hingstman, M., & Langeloo, A. (2020). Bewust van je eigen blik: Het gebruik van Visual Thinking Strategies ter bevordering van interculturele sensitiviteit bij studenten van de Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs . Groningen: GION onderwijs/onderzoek.
- Figueroa Esquivel, F. (2020). Early childhood multidimensional development: a rapid and non-linear roller coaster . [Groningen]: University of Groningen. https://doi.org/10.33612/diss.112043567
- Mendive, S., Mascareño Lara, M., Aldoney, D., Pérez, J., & Pezoa, J. (Accepted/In press). Home Language and Literacy Environments and Early Literacy Trajectories of Low-SES Chilean Children. Child Development .
- Field, S., Wagenmakers, E-J., Hoekstra, R. , Ernst, A. F. , Kiers, H. A. L. , & Ravenzwaaij, van, D. (Accepted/In press). The Effect of Preregistration on Trust in Empirical Research Findings: Results of a Registered Report. Royal Society Open Science .
- Meijer, H. , Hoekstra, R. , Brouwer, J. , & Strijbos, J. W. (2020). Unfolding collaborative learning assessment literacy: A reflection on current assessment methods in higher education. Assessment & Evaluation in Higher Education .
- Deunk, M., Lopes Cardozo, M., van der Veen, C., Bonjour, S., & van den Brink, M. (2020). Voorbij diversiteit: een brede kijk op inclusief hoger onderwijs.
- Langeloo, A., Deunk, M. , Mascareño Lara, M., Rooijen ,van, M., & Strijbos, J. W. (2019). Learning Opportunities of Monolingual and Multilingual kindergarteners and their Early Literacy and Executive Functioning Development. Early Education and Development . https://doi.org/(...)0409289.2019.1697607
Laatst gewijzigd: | 28 juli 2022 15:55 |
Meer nieuws
-
18 maart 2024
VentureLab North helpt onderzoekers op weg naar succesvolle startups
Het is menig onderzoeker al overkomen. Tijdens het werken vraag je je opeens af: zou dit niet ontzettend nuttig zijn voor de mensen buiten mijn onderzoeksveld? Er zijn allerlei manieren om onderzoeksinzichten te verspreiden. Denk bijvoorbeeld aan...
-
04 maart 2024
Een plantaardige sensor
In Makers van de RUG belichten we elke twee weken een onderzoeker die iets concreets heeft ontwikkeld: van zelfgemaakte meetapparatuur voor wetenschappelijk onderzoek tot kleine of grote producten die ons dagelijks leven kunnen veranderen. Zo...
-
11 december 2023
Join the 'Language and AI' community
As a part of the Jantina Tammes School, the 'Language and AI' theme is an interdisciplinary initiative that aims to encourage collaboration among academics, PhD candidates, students, and industry representatives who share a keen interest in the...