Nieuwe publicaties: december '19-februari '20
03 maart 2020
GION onderwijs/onderzoek vindt het belangrijk om haar kennis te delen en ondersteunt het gebruik van open science. Om u te informeren over onze wetenschappelijke output vindt u daarom vanaf heden alle recente publicaties uit het afgelopen kwartaal in een handig overzicht. Het betreft publicaties waarbij GION-medewerkers als (co-)auteur betrokken zijn geweest.
Aarzel niet om de auteurs te contacteren indien u deze publicaties niet kosteloos kunt raadplegen.
- Aczel, B., Hoekstra, R., Gelman, A., Wagenmakers, E-J., Klugkist, I. G., Rouder, J. N., ... van Ravenzwaaij, D.(2020). Discussion points for Bayesian inference. Nature Human Behaviour . https://doi.org/(...)38/s41562-019-0807-z
- Reezigt, G. , Rekers, L. , & Spithoff, M.(2020). Het gebruik van informatie over scholen. Basisschool management , 34(1).
- Deunk, M. , Korpershoek, H. , Hingstman, M., & Langeloo, A. (2020). Bewust van je eigen blik: Het gebruik van Visual Thinking Strategies ter bevordering van interculturele sensitiviteit bij studenten van de Academische Opleiding Leraar Basisonderwijs . Groningen: GION onderwijs/onderzoek.
- Figueroa Esquivel, F. (2020). Early childhood multidimensional development: a rapid and non-linear roller coaster . [Groningen]: University of Groningen. https://doi.org/10.33612/diss.112043567
- Mendive, S., Mascareño Lara, M., Aldoney, D., Pérez, J., & Pezoa, J. (Accepted/In press). Home Language and Literacy Environments and Early Literacy Trajectories of Low-SES Chilean Children. Child Development .
- Field, S., Wagenmakers, E-J., Hoekstra, R. , Ernst, A. F. , Kiers, H. A. L. , & Ravenzwaaij, van, D. (Accepted/In press). The Effect of Preregistration on Trust in Empirical Research Findings: Results of a Registered Report. Royal Society Open Science .
- Meijer, H. , Hoekstra, R. , Brouwer, J. , & Strijbos, J. W. (2020). Unfolding collaborative learning assessment literacy: A reflection on current assessment methods in higher education. Assessment & Evaluation in Higher Education .
- Deunk, M., Lopes Cardozo, M., van der Veen, C., Bonjour, S., & van den Brink, M. (2020). Voorbij diversiteit: een brede kijk op inclusief hoger onderwijs.
- Langeloo, A., Deunk, M. , Mascareño Lara, M., Rooijen ,van, M., & Strijbos, J. W. (2019). Learning Opportunities of Monolingual and Multilingual kindergarteners and their Early Literacy and Executive Functioning Development. Early Education and Development . https://doi.org/(...)0409289.2019.1697607
Laatst gewijzigd: | 28 juli 2022 15:55 |
Meer nieuws
-
04 juli 2025
RUG reikt verschillende prijzen uit tijdens Ceremony of Merits
De RUG heeft verschillende prijzen uitgereikt aan excellente onderzoekers en studenten tijdens de Ceremony of Merits op 4 juli 2025.
-
02 juli 2025
Relinde Weil herbenoemd als lid van Raad van Toezicht RUG
Het heeft de Minister behaagd Relinde Weil te benoemen voor een tweede termijn als lid van de Raad van Toezicht RUG.