Skip to ContentSkip to Navigation
Over onsFaculteit der LetterenOrganisatieActueelNieuws Faculteit der Letteren

Oud-studente KCM wint Cultuurmarketing Scriptieprijs

01 juli 2015

Voormalig BA-studente Kunsten, Cultuur en Media (KCM) Hassina Bahar heeft tijdens de Cultuurmarketing Awards de Cultuurmarketing Scriptieprijs 2015 gewonnen. Ze won de prijs met haar masterscriptie 'De Museumkaart, wat is deze waard?', waarmee ze afstudeerde aan de Universiteit van Amsterdam.

Van 30 inzendingen naar 1 winnaar

Dit jaar stuurden 30 studenten hun onderzoek in voor de Cultuurmarketing Scriptieprijs. Acht studenten werden genomineerd voor de prijs. Deze studenten presenteerden tijdens de Cultuurmarketing Awards hun onderzoeksresultaten in 5 minuten durende pitches aan het aanwezige publiek. Daarna riep de vakjury, bestaande uit Marielle Hendriks, Cor Wijn, Ruben Israel en Anna Elffers, Hassina Bahar uit tot winnaar van de prijs.

Hassina wint met de Cultuurmarketing Scriptieprijs een geldbedrag van € 500,- en mag het Cultuurmarketingseizoen 2015-2016 openen met een presentatie. Ook zal ze in het zonnetje worden gezet met een interview op Cultuurmarketing.nl en krijgt ze een Cultuurmarketing lidmaatschap cadeau. Het onderzoek van Hassina Bahar vond de vakjury een voorbeeldonderzoek: praktisch, toepasbaar en goed geworteld in de cultuursector. Ook is het onderzoek erg relevant voor de sector, en daarbuiten. Erg goed vindt de jury kritische houding van de onderzoekster ten opzichte van de kaart en dat ze deze in een internationaal perspectief zet. Dit maakt Bahar volgens de jury een absolute winnaar van de prijs. Via Cultuurmarketing.nl is het onderzoek van Bahar te downloaden.

Over Hassina Bahar

Na de bachelor Kunsten, Cultuur en Media aan de Rijksuniversiteit Groningen te hebben behaald, is Hassina Bahar in 2012 naar Amsterdam vertrokken om aan de UvA de master Algemene Cultuurwetenschappen te gaan doen. Tijdens haar master heeft ze stage gelopen bij de Kunstcommissie van De Nederlandsche Bank en op de afdeling Development bij Stedelijk Museum Amsterdam. Momenteel is zij werkzaam bij Tassenmuseum Hendrikje als relatiemanager. Hassina is hier o.a. verantwoordelijk voor de fondsaanvragen, de sponsoren en de vrienden en donateurs van het museum.

Scriptieprijs
Laatst gewijzigd:05 april 2018 11:23

Meer nieuws