Over ons Faculty of Science and Engineering

SLF Afstudeerprijs voor student Technische Bedrijfskunde

29 november 2018
Winnaar Bram Klein Kranenbarg (links) op de Service Logistics Summit

Masterstudent Bram Klein Kranenbarg heeft de SLF Afstudeerprijs 2018 gewonnen. Hij nam het in de finale op tegen Collin Drent van de Technische Universiteit Eindhoven. Beide heren hadden op de Service Logistics Summit 5 minuten de tijd om de jury te overtuigen. De jury koos unaniem Bram Klein Kranenbarg als winnaar.

Bram gaat met de eerste prijs van 1.000 euro naar huis voor zijn scriptie Condition Based Maintenance Optimisation of Wind Power Turbines. Bram studeert de internationale masterIndustrial Engineering and Management (Technische Bedrijfskunde).

Service logistiek prijs
De SLF Afstudeerprijs is voor de elfde maal uitgereikt en is bedoeld voor bachelor en masterstudenten die afstuderen op het gebied van service logistiek. Met de prijs wil het SLF service logistiek talent aanmoedigen om de sector te verbeteren met innoverende en praktisch toepasbare methoden.

Besparingen windturbines geïmplementeerd
Bram’s scriptie sprong positief in het oog met betrekking tot het wetenschappelijk gehalte, bondige schrijfstijl en heldere presentatie. Met name zijn methodische aanpak om ruwe sensordata om te vormen tot conditionele data is vernieuwend, breed toepasbaar en daarmee relevant. Ook het feit dat de aangetoonde besparingen voor het afstudeerbedrijf aanleiding vormen om over te gaan tot implementatie en tot het verstrekken van nieuwe afstudeeropdrachten heeft voor het jurybesluit positief meegewogen.

Laatst gewijzigd:30 november 2018 17:47