Over ons Faculty of Science and Engineering

NWA kent 1,8 miljoen toe aan consortium van prof. dr. Heinemann over de grenzen van celgroei

30 november 2020

De Nationale Wetenschapsagenda (NWA) heeft EUR 1,8 miljoen toegekend aan het consortium dat wordt gecoördineerd door prof. dr. Matthias Heinemann van het Groningen Biomolecular Sciences and Biotechnology Institute (GBB). Het interdisciplinaire consortium van chemici, biologen en natuurkundigen gaat de grenzen van de groei van cellen onderzoeken.

Deze kennis is belangrijk om tal van maatschappelijke uitdagingen op te lossen. Nederlandse burgers worden betrokken door vernieuwende wetenschapscommunicatie, mede ontwikkeld door kunstenaars, media-designers en wetenschappers.

NWA-ORC

De 1,8 miljoen is toegekend vanuit de tweede ronde binnen het programma van de Nationale Wetenschapsagenda (NWA) van NWO: Research on Routes by Consortia (NWA-ORC). Binnen een NWA-ORC-consortium werkt een team aan interdisciplinair onderzoek. De gehele kennisketen, zowel publieke als private partijen, werkt nauw samen. Diverse andere consortia van onderzoekers van de Rijksuniversiteit Groningen en de Faculty of Science and Engineering hebben een NWA-ORC gekregen.

Laatst gewijzigd:30 november 2020 16:40