Over ons Faculty of Science and Engineering

Programma Smart Energy System in samenwerking met North China Electric Power University

03 februari 2020

De Faculty of Science and Engineering heeft een Chinese Scholarship Council (CSC)-programma met betrekking tot Smart Energy System toegewezen gekregen in samenwerking met North China Electric Power University (NCEPU). Dit programma werd toegekend uit honderden aanvragen.

In de komende drie jaar (2020-2022) heeft het programma:

• 9 promovendi (3 per jaar)
  • 9 bezoekende NCEPU PhD-studenten aan RUG (3 per jaar)
  • 6 bezoekende NCEPU jonge onderzoekers aan RUG (2 per jaar)

De Chinese Scholarship Council is de Chinese nationale instelling voor overheidsbeurzen. CSC garandeert de specifieke financiering voor dit programma voor geselecteerde studenten of wetenschappers. Onderzoekers van zowel NCEPU als RUG zullen gezamenlijk de juiste kandidaten selecteren op basis van wederzijdse belangen. Zoals overeengekomen zal de focus in de eerste plaats gericht zijn op studenten met een achtergrond in electrical engineering, applied mathematics, control science and computing science. Er zullen elk jaar twee aanvraagrondes zijn.

NCEPU
blinkt uit in energiegerelateerd onderwijs en onderzoek en heeft een prominente positie in de Chinese energiesector. FSE / UG hebben de relevante overeenkomsten ondertekend in juli 2019.

Laatst gewijzigd:03 februari 2020 16:09