Over ons Faculty of Science and Engineering Nieuws

Masterstudent Biomolecular Sciences Mink Sieders wint GUF-100 prijs

22 mei 2024

Tijdens de RUG Ceremony of Merits op 21 mei 2024 is Mink Sieders uitgeroepen tot winnaar van de GUF-100 prijs en daarmee tot de beste student van de Faculty of Science and Engineering 2023-2024. Mink is een tweedejaars masterstudent Biomolecular Sciences . De jury van het Groninger Universiteitsfonds (GUF) verkoos hem uit drie eerder dit jaar genomineerde FSE-studenten.

De prijs bestaat uit een beurs voor studie of onderzoek ter waarde van €2.500 en wordt jaarlijks toegekend aan de meest excellente student van elke faculteit.

Mink Sieders

Enthousiast en toegewijd

Mink Sieders behaalde zijn BSc in Biomedical Sciences aan de RUG in 2022. Met een gemiddeld cijfer van 8,8 stevent hij nu af op een cum laude onderscheiding voor zijn MSc-onderzoekswerk. Momenteel rondt hij een deel van zijn masteropleiding af bij een toponderzoeksgroep in Cambridge, deels gefinancierd met beurzen die hij heeft aangevraagd en gewonnen. Naast zijn studie werkte hij als student-assistent op een aantal opleidingsonderdelen, was hij betrokken bij het Groningse team voor de iGEM-wedstrijd, zat hij in de faculteitsraad en was hij actief binnen een commissie van de studentenvereniging Albertus Magnus. Buiten de universiteit was Mink onder andere actief als taalambassadeur ter bestrijding van laaggeletterdheid. De jury vond zijn pitch opmerkelijk door zijn aanstekelijke enthousiasme voor zijn onderzoek: optimaliseren van enzymactiviteit.

Genomineerd door studenten en docenten

Mink Sieders is gekozen uit de facultaire kandidaten die begin dit jaar door studenten en docenten van FSE werden genomineerd. Er werden in totaal 36 studenten genomineerd, waarvan de facultaire jury er drie had voorgedragen aan de GUF-100 jury: Daniel Cortild (MSc Mathematics), Ana Maria Radu (BSc. Pharmacy) en Mink Sieders (MSc Biomolecular Sciences).

RUG Ceremony of Merits

De GUF-100 prijzen zijn uitgereikt tijdens de Ceremony of Merits van de Rijksuniversiteit Groningen op 21 mei, tijdens het RUG lustrum ter ere van het . Met de Ceremony of Merits wil de RUG de medewerkers en studenten die een bijzondere verdienste hebben geleverd in het zonnetje zetten. Naast de winnaars van de GUF-100 prijzen werd de winnaar van de Wierenga Rengerink Dissertatie Award bekendgemaakt.

Laatst gewijzigd:23 mei 2024 18:12