Over ons Faculty of Science and Engineering

RUG-hoogleraar Bayu Jayawardhana wordt wetenschappelijk directeur DISC

29 november 2023
Prof. dr. Bayu Jayawardhana

Bayu Jayawardhana is per 1 januari 2024 benoemd tot wetenschappelijk directeur van DISC, de interuniversitaire onderzoeksschool waarin alle onderzoeksgroepen die onderzoek doen in systeemtheorie en regeltechniek zijn verenigd. De Rijksuniversiteit Groningen participeert in DISC , de Dutch Institute of Systems and Control, met de technische universiteiten van Delft en Eindhoven, en de Universiteit Twente.

Jayawardhana is hoogleraar bij het Engineering and Technology Institute Groningen (Faculty of Science and Engineering, RUG). DISC biedt tevens een landelijk programma voor promovendi in dit technisch vakgebied. Het is een van de drie grote landelijke onderzoeksscholen in werktuigbouwkunde.

Technisch profiel RUG

Jayawardhana is hoogleraar Mechatronica en Niet-lineaire regeltechniek. Onlangs is Jayawardhana ook benoemd tot fellow van de Netherlands Academy of Engineering (NAE). De benoeming van Jayawardhana voor DISC weerspiegelt opnieuw het technische profiel van de RUG.

Sinds 2017 in DISC

In 2017 ondertekenden de vier technische universiteiten in Nederland en de Rijksuniversiteit Groningen een overeenkomst over hun samenwerking in DISC. DISC is de formele opvolger van het Nederlandse Netwerk Systeem en Controle, dat sinds 1987 een landelijk graduate programma in systemen en controle aanbood.

Laatst gewijzigd:30 november 2023 08:55