Nieuwe publicaties: september-november '19
GION onderwijs/onderzoek vindt het belangrijk om haar kennis te delen en ondersteunt het gebruik van open science. Om u te informeren over onze wetenschappelijke output vindt u daarom vanaf heden alle recente publicaties uit het afgelopen kwartaal in een handig overzicht. Het betreft publicaties waarbij GION-medewerkers als (co-)auteur betrokken zijn geweest.
Aarzel niet om de auteurs te contacteren indien u deze publicaties niet kosteloos kunt raadplegen.
-
Scheerens, J., Timmermans, A. , & van der Werf, G. (2019). Socioeconomic Inequality and Student Outcomes in Dutch Schools. In L. Volante, S. V. Schnepf, J. Jerrim, & D. A. Klinger (Eds.), Socioeconomic Inequality and Student Outcomes (Education Policy & Social Inequality; Vol. 4). Singapore: Springer.
-
ter Beek, M., Opdenakker, M-C., Deunk, M. , & Strijbos, J-W. (2019). Teaching reading strategies in history lessons: A micro-level analysis of professional development training and its practical challenges. Studies in Educational Evaluation, 63, 26-40. https://doi.org/10.1016/j.stueduc.2019.07.003
-
Beek, ter, M., Opdenakker, M-C., Deunk, M. , & Strijbos, J. W. (2019). Begrijpend lezen is je vak. Didactief, 49(9), 20-20.
-
Dijkema, S., Doolaard, S. , Ritzema, E. S. , & Bosker, R. J. (2019). Ready for take-off? The relation between teaching behavior and teaching experience of Dutch beginning primary school teachers with different educational backgrounds. Teaching and Teacher Education, 86, 1-13. [102914]. https://doi.org/10.1016/j.tate.2019.102914
-
Reezigt, G. , Rekers-Mombarg, L. , Bosker, R., & van der Heide, S. (2019). Personeelsbeleid in het primair onderwijs: Algemeen en strategisch personeelsbeleid van schoolbesturen en schoolleiders. Groningen: GION onderwijs/onderzoek. (Open Access)
-
Reezigt, G., & Mayer, M. (2019, Oct 1). Bestuurder centraal graag! (8 ed.) Didactief Online.
-
van der Hoef, H. , & Warrens, M. J. (2019). Understanding information theoretic measures for comparing clusterings. Behaviormetrika, 45(2), 353–370. [75]. https://link.springer.com/article/10.1007%2Fs41237-018-0075-7 (Open Access)
-
Wanders, F. H. K., van der Veen, I., Dijkstra, A. B., & Maslowski, R. (2019). The influence of teacher-student and student-student relationships on societal involvement in Dutch primary and secondary schools. Theory & Research in Social Education. https://doi.org/10.1080/00933104.2019.1651682 (Open Access)
- ter Beek, M., Opdenakker, M-C., Deunk, M. , & Strijbos, J. W. (2019). Weten wat er staat: Onderzoek: digitaal oefenen kan begrijpend lezen verbeteren. KLEIO (Tijdschrift van de vereniging van docenten in geschiedenis en staatsinrichting in Nederland), 60(5), 54-56.
- de Boer, H. , Timmermans, A. , & van der Werf, G. (2019). Ze kunnen het wél! Didactief, 49(7), 22-23.
- Ritzema, E.S., Hemker, B.T., Naayer, H.M., Lowie, W., Aken, van M., Corda, A.C., Rekers-Mombarg, L. T. M., (2019). Peiling Engels einde Basisonderwijs 2018. Technische rapportage. Groningen: GION Onderwijs/Onderzoek.
Laatst gewijzigd: | 28 maart 2023 10:33 |
Meer nieuws
-
02 juli 2025
Relinde Weil herbenoemd als lid van Raad van Toezicht RUG
Het heeft de Minister behaagd Relinde Weil te benoemen voor een tweede termijn als lid van de Raad van Toezicht RUG.
-
01 juli 2025
Khalaf Alkhalaf Alumnus van het Jaar 2025
Khalaf Alkhalaf is verkozen tot Alumnus van het Jaar 2025 van de RUG. Hij krijgt de prijs voor zijn inzet voor een goede opvang en begeleiding van vluchtelingen in Nederland en de inspirerende manier waarop hij zijn ervaringen en kennis deelt met...