Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Vier FSE-hoogleraren worden KNAW-lid

15 mei 2009

De Koninklijke Nederlandse Akademie van Wetenschappen (KNAW) heeft 28 nieuwe leden gekozen, waarvan er vier zijn verbonden aan de Faculty of Science and Engineering (FSE), Rijksuniversiteit Groningen.

De in totaal ruim tweehonderd gewone leden van de Akademie zijn vooraanstaande wetenschapsbeoefenaren, werkzaam op alle terreinen van het wetenschappelijk onderzoek. De verkiezing gebeurt op grond van wetenschappelijke prestaties.

De KNAW adviseert de regering over ontwikkelingen in de wetenschap, bevordert de nationale en internationale samenwerking op wetenschappelijk gebied, is actief bij de kwaliteitsbeoordeling van wetenschappelijk onderzoek en is verantwoordelijk voor negentien instituten voor wetenschappelijk onderzoek en voor dienstverlening aan de wetenschap.

Tot de KNAW treden toe:

- Prof. dr. Arnold Driessen (1958), hoogleraar moleculaire microbiologie, Rijksuniversiteit Groningen
- Prof. dr. Theunis Piersma (1958), hoogleraar dierecologie, Rijksuniversiteit Groningen, Waddenonderzoeker Koninklijk Nederlands Instituut voor Zeeonderzoek (NIOZ)
- Prof. dr. Bert Poolman (1959), hoogleraar biochemie, Rijksuniversiteit Groningen
- Prof. dr. Bart van Wees (1961), hoogleraar technische natuurkunde, Rijksuniversiteit Groningen

Zie ook: KNAW-website

Laatst gewijzigd:10 februari 2017 12:11