Over ons Faculty of Science and Engineering

Taatgen en Trager winnaars FSE Onderwijsprijs

28 november 2015

Op 27 november zijn de winnaars van de Facultaire Onderwijsprijs 2014-2015 onthuld: prof.dr. Niels Taatgen (Artificial Intelligence) en prof.dr. Scott Trager (Astronomy).

De jury koos de twee winnaars uit 20 genomineerde docenten. Deze worden elk jaar door de opleidingscommissies van de Faculty of Science and Engineering (voorheen de Faculteit Wiskunde en Natuurwetenschappen) voor de onderwijsprijs voorgedragen op basis van hun didactische en vakinhoudelijke vaardigheden. De jury bestond uit prof.dr. Harry Trentelman (voorzitter), Carolien Kerstholt (adviserende studentlid faculteitsbestuur), en prof.dr. Kanat Camlibel en prof.dr. Anton Scheurink als winnaars van de vorige Facultaire Onderwijsprijs.

RUG Docent-van-het-Jaar-verkiezing

Prof.dr. Niels Taatgen zal de faculteit vertegenwoordigen in de universitaire Docent-van-het-Jaar-verkiezing. Deze vindt plaats tijdens de Dag van het Onderwijs op 28 januari, om 2:45 uur. Elke faculteit vaardigt een docent af die een kort college in enkele minuten geeft. De wedstrijd is online te bekijken via de website van Dag van het Onderwijs. Behalve de juryprijs ‘Docent van het Jaar’ wordt ook de publieksprijs uitgedeeld waarvoor online kan worden gestemd.

De docenten genomineerd voor de FSE onderwijsprijs 2014-2015 zijn:

(Applied) Physics

prof.dr. R.G.E. Timmermans