Over ons Faculty of Science and Engineering

Gronings Solar Racing team bereidt zich in Australië voor op wedstrijd zonnecelauto

04 oktober 2019

Na twee jaar hard werken is het Groningse Top Dutch Solar Racing team in Australië. Het team bestaat uit studenten van de RUG, de Hanzehogeschool en MBO-instellingen. Op dit moment bereidt het team zich in Australië voor op de Bridgestone World Solar Challenge: een reis van 3.000 kilometer dwars door Australië in een auto op zonne-energie.

Die uitdaging gaat het team, met daarin onder andere Natuurkundestudent van de RUG Friso Resink, aan met hun eigen gebouwde zonneauto, de ‘Green Lightning’. De tocht leidt van Darwin aan de noordkust naar Adelaide aan de zuidkust en daarvoor heeft het team zeven dagen de tijd. Van 13 tot en met 20 oktober zal de Green Lightning elke dag tussen 8.00 en 17.00 uur zo ver mogelijk proberen te komen.

Natuurkunde-student RUG

Elk lid van het team heeft een bijzondere rol dat het geheel tot een succes maakt. Zo ook Natuurkundestudent van de Faculty of Science and Engineering Friso Resink. Hij is, samen met nog een ander teamlid, verantwoordelijk voor de strategie. In het kort betekent dit dat hij samen met één van de partners een model heeft ontwikkeld waarin allerlei verschillende data wordt verwerkt. Het model berekent op basis van die data de snelheid waarmee de zonneauto moet rijden om de race te kunnen voltooien.

Het team volgen

Het Top Dutch Solar Team is via verschillende social media kanalen te volgen:

Laatst gewijzigd:04 oktober 2019 14:25