Over ons Faculteit Wijsbegeerte Organisatie Nieuws & Agenda Nieuws Nieuwsarchief

Nieuwsarchief: 2019

Hier vindt u alle nieuwsberichten van de Faculteit Wijsbegeerte uit het kalenderjaar 2019.

Lisa Herzog wint Duitse prijs voor Filosofie en Sociale Ethiek
Geplaatst op:19 september 2019

Aan Lisa Herzog, die per 1 oktober aan de Faculteit Wijsbegeerte van de Rijksuniversiteit Groningen is aangesteld, is de Deutsche Preis für Philosophie und Sozialethik toegekend. Deze prijs wordt sinds 2014 elke twee jaar uitgereikt door de Max Uwe Redler Stiftung. Aan de prijs is een bedrag van €100.000 verbonden.

Nieuw gezicht bij het Centre for PPE: Lisa Herzog
Geplaatst op:25 juli 2019

Liza Herzog zal met ingang van 1 oktober lid zijn van het Centre for Philosophy, Politics and Economics.

Filosofiestudente Lonneke Oostland wint GUF-100 prijs
Geplaatst op:09 juli 2019

De GUF-100 prijzen voor excellerende studenten werden in 1993 voor het eerst uitgereikt ter gelegenheid van het 100-jarig bestaan van het GUF. De prijs bestaat uit een eenmalige beurs ter hoogte van €2500,-te besteden aan studie of onderzoek en wordt toegekend aan de meest excellente student van elke faculteit.

Succesvolle Conferentie: Women in Philosophy
Geplaatst op:25 juni 2019

Op zondag 23 en maandag 24 juni is in Groningen de zesde Conference by Women in Philosophy (CWIP) gehouden.

Visitatiecommissie beoordeelt Gronings filosofieonderzoek als "excellent"
Geplaatst op:25 april 2019

De landelijke visitatiecommissie prijst de hoge kwaliteit en het internatonale karakter van het filosofieonderzoek en het grote succes in het verwerven van NWO-onderzoekssubsidies van de Faculteit Wijsbegeerte van de RUG.