Over ons Faculteit Wijsbegeerte Organisatie Nieuws & Agenda Nieuws Nieuwsarchief

Nieuw gezicht bij het Centre for PPE: Lisa Herzog

25 juli 2019
Lisa Herzog

Lisa Herzog zal met ingang van 1 oktober lid zijn van het Centre for Philosophy, Politics and Economics.

Lisa Herzog werkt op het snijvlak van politieke filosofie en economie. Haar onderzoeksinteresses omvatten de geschiedenis van het politieke en economische denken, de normatieve beoordeling van markten (in het bijzonder financiële markten) en vragen over ethiek in organisaties.

Herzog studeerde filosofie, economie, politieke wetenschappen en moderne geschiedenis aan de universiteiten van München (LMU) en Oxford. Sinds 2017 is zij lid van de Global Young Academy en in 2017-2018 was zij research fellow bij het Wissenschaftscolleg zu Berlin.

Voordat zij naar Groningen kwam, doceerde Lisa Herzog Politieke Filosofie en Theorie aan de Hochschule für Politik München van de Technische Universität München.

Wij zien ernaar uit om met haar samen te werken!

Dit bericht is geplaatst door de Faculteit Wijsbegeerte.

Laatst gewijzigd:14 mei 2021 16:16