Over ons Faculteit Wijsbegeerte Organisatie Nieuws & Agenda Nieuws

Nieuwsarchief: 2021

Hier vindt u alle nieuwsberichten van de Faculteit Wijsbegeerte uit het kalenderjaar 2021.

Lisa Herzog wint Schader-prijs voor baanbrekend onderzoek
Geplaatst op:07 december 2021

The Schader Preis 2022 is toegekend aan Lisa Herzog voor haar baanbrekende werk op het gebied van de filosofie van de markt, rechtvaardigheidstheorieën en economische ethiek.

Prize for Andreas Schmidt for article on Ethics, Leadership, and Public Policy
Geplaatst op:19 november 2021

Andreas Schmidt has won the second prize of a paper competition held by the Elizabeth D. Rockwell Center on Ethics and Leadership at the Hobby School of Public Affairs at the University of Houston.

Bachelor Filosofie Groningen: Topopleiding
Geplaatst op:16 november 2021

De Groningse bacheloropleiding Filosofie kreeg opnieuw het label Topopleiding toegekend in de Keuzegids Universiteiten 2022.

Portret Jeanne Peijnenburg in Senaatskamer
Geplaatst op:05 november 2021

Een portret van Jeanne Peijnenburg werd onlangs toegevoegd aan de hooglerarengalerij in de Senaatskamer.

Sabina Vaccarino Bremner wins the North American Kant Society Wilfrid Sellars Prize
Geplaatst op:22 juni 2021

Sabina Vaccarino Bremner, who recently graduateed from Columbia University and started as lecturer in the Faculty of Philosophy last year, has won the North American Kant Society Wilfrid Sellars Prize for junior scholars.

Sjoerd Griffioen wint Praemium Erasmianum Prijs
Geplaatst op:17 mei 2021

Sjoerd Griffioen, docent algemene vaardigheden aan onze faculteit, heeft de Praemium Erasmianum dissertatieprijs gekregen voor zijn proefschrift Contested Modernity.

Sjoerd Griffioen wint Stichting Praemium Erasmianum Dissertatieprijs
Geplaatst op:14 mei 2021

Aan Sjoerd Griffioen is de Dissertatieprijs van Stichting Praemium Erasmianum toekend voor zijn dissertatie "Contested Modernity. Karl Löwith, Hans Blumenberg and Carl Schmitt and the German Secularization Debate."

Nieuwe decaan: Jan-Willem Romeijn
Geplaatst op:25 maart 2021

Per 1 april 2021 is Jan Willem Romeijn , hoogleraar wetenschapsfilosofie aan de faculteit, onze nieuwe decaan.

Lisa Herzog wint Ammodo Science Award 2021
Geplaatst op:09 maart 2021

Aan hoogleraar Politieke Filosofie Lisa Herzog is de Ammodo Science Award for fundamental research 2021 toegekend. Ze ontvangt een geldbedrag van €300.000 voor haar onderzoek.