Over ons Beleid en strategie

Sociale Veiligheid

De Rijksuniversiteit Groningen wil een studie- en werkomgeving waar iedereen zich gerespecteerd en veilig voelt. Een sociaal veilig klimaat leidt tot een gezonde werksfeer en een fijne studieomgeving. Zo kan iedereen optimaal floreren en presteren en dit verbetert de kwaliteit van ons onderwijs én onderzoek.

Waar kun je terecht met problemen?

Heb je te maken met pesten, discriminatie, (seksuele) intimidatie of stalking, word je lastiggevallen, agressief benaderd of anderszins onheus behandeld en wil je actie ondernemen?

Zero Tolerance beleid

Sociale veiligheid heeft continu aandacht nodig. Een studie- en werkomgeving waar je met waardigheid en respect wordt behandeld, draagt bij aan de gezondheid van medewerkers en studenten. Het is belangrijk voor ieders werk- en studieplezier en bovenal voor de kwaliteit van ons onderwijs en onderzoek.

Om expliciet duidelijk te maken dat pesten, (seksuele) intimidatie, beledigen, uitsluiten, fysieke of verbale bedreigingen, discriminatie en ander ongewenst gedrag, niet acceptabel zijn, heeft het College van Bestuur het Zero Tolerance Statement vastgesteld.

Laatst gewijzigd:21 november 2023 12:23