Nieuwe publicaties: juni - augustus 2020
GION onderwijs/onderzoek vindt het belangrijk om haar kennis te delen en ondersteunt het gebruik van open science. Om u te informeren over onze wetenschappelijke output vindt u daarom alle recente publicaties uit het afgelopen kwartaal in een handig overzicht. Het betreft publicaties waarbij GION-medewerkers als (co-)auteur betrokken zijn geweest.
Aarzel niet om de auteurs te contacteren indien u deze publicaties niet kosteloos kunt raadplegen.
-
Meijer, A., Königs, M., Vermeulen, G. T., Visscher, C. , Bosker, R. J. , Hartman, E., & Oosterlaan, J. (2020). The effects of physical activity on brain structure and neurophysiological functioning in children: A systematic review and meta-analysis. Developmental Cognitive Neuroscience , 45, [100828]. https://doi.org/(...)16/j.dcn.2020.100828
-
van der Fels, I. M. J., de Bruijn, A. G. M., Renken, R. J., Konigs, M., Meijer, A., Oosterlaan, J., Hartman, E. (2020). Relationships between gross motor skills, cardiovascular fitness, and visuospatial working memory-related brain activation in 8-to 10-year-old children. Cognitive affective & behavioral neuroscience , 842-858. https://doi.org/(...)8/s13415-020-00805-5
-
Meijer, A., Königs, M., de Bruijn, A. G. M., Visscher, C. , Bosker, R. J. , Hartman, E., & Oosterlaan, J. (2020). Cardiovascular Fitness and Executive Functioning in Primary School-aged Children. Developmental Science , [e13019]. https://doi.org/10.1111/desc.13019
-
van der Fels, I. M. J. , Hartman, E. , Bosker, R. J., de Greeff, J. W., de Bruijn, A. G. M., Meijer, A., Visscher, C. (2020). Effects of aerobic exercise and cognitively engaging exercise on cardiorespiratory fitness and motor skills in primary school children: A cluster randomized controlled trial. Journal of Sports Sciences , 1-9. https://doi.org/(...)2640414.2020.1765464
-
Langeloo, A., Lara, M. M. , Deunk, M. I., LoCasale-Crouch, J., & Strijbos, J. W. (2020). Profiles of learning opportunities of multilingual and monolingual children in kindergarten. European Journal of Psychology of Education . https://doi.org/(...)7/s10212-020-00487-0
-
De Bruijn, A. G. M., Kostons, D. D. N. M. , Van Der Fels, I. M. J. , Visscher, C., Oosterlaan, J., Hartman, E. , & Bosker, R. J. (2020). Effects of aerobic and cognitively-engaging physical activity on academic skills: A cluster randomized controlled trial. Journal of Sports Sciences , 38(15), 1806-1817. https://doi.org/(...)2640414.2020.1756680
- Dingyloudi, F., & Strijbos, J-W. (2020). A primer on emergence and design in learning communities: A conceptual orientation whose time has come. Learning, Culture and Social Interaction , 25, [100251]. https://doi.org/(...)6/j.lcsi.2018.08.001
- Aczel, B. , Hoekstra, R., Gelman, A., Wagenmakers, E-J., Klugkist, I. G., Rouder, J. N., van Ravenzwaaij, D. (2020). Discussion points for Bayesian inference. Nature Human Behaviour , 4, 561-563. https://doi.org/(...)38/s41562-019-0807-z
Laatst gewijzigd: | 07 januari 2022 10:42 |
Meer nieuws
-
24 maart 2025
RUG 28e in World’s Most International Universities 2025 ranglijst
De Rijksuniversiteit Groningen is door Times Higher Education gerangschikt op de 28e plek in de World’s Most International Universities 2025 ranglijst. Daarmee laat de RUG instellingen als MIT en Harvard achter zich. De 28e plek betekent een stijging...
-
05 maart 2025
Vrouwen in de wetenschap
De RUG viert Internationale Vrouwendag met een bijzondere fotoserie: Vrouwen in de wetenschap.
-
16 december 2024
Jouke de Vries: ‘De universiteit zal wendbaar moeten zijn’
Aan het einde van 2024 blikt collegevoorzitter Jouke de Vries terug op het afgelopen jaar. In de podcast gaat hij in op zijn persoonlijke hoogte- en dieptepunten en kijkt hij vooruit naar de toekomst van de universiteit in financieel moeilijke tijden...