Nieuwe publicaties: september-november '19
GION onderwijs/onderzoek vindt het belangrijk om haar kennis te delen en ondersteunt het gebruik van open science. Om u te informeren over onze wetenschappelijke output vindt u daarom vanaf heden alle recente publicaties uit het afgelopen kwartaal in een handig overzicht. Het betreft publicaties waarbij GION-medewerkers als (co-)auteur betrokken zijn geweest.
Aarzel niet om de auteurs te contacteren indien u deze publicaties niet kosteloos kunt raadplegen.
-
Scheerens, J., Timmermans, A. , & van der Werf, G. (2019). Socioeconomic Inequality and Student Outcomes in Dutch Schools. In L. Volante, S. V. Schnepf, J. Jerrim, & D. A. Klinger (Eds.), Socioeconomic Inequality and Student Outcomes (Education Policy & Social Inequality; Vol. 4). Singapore: Springer.
-
ter Beek, M., Opdenakker, M-C., Deunk, M. , & Strijbos, J-W. (2019). Teaching reading strategies in history lessons: A micro-level analysis of professional development training and its practical challenges. Studies in Educational Evaluation, 63, 26-40. https://doi.org/10.1016/j.stueduc.2019.07.003
-
Beek, ter, M., Opdenakker, M-C., Deunk, M. , & Strijbos, J. W. (2019). Begrijpend lezen is je vak. Didactief, 49(9), 20-20.
-
Dijkema, S., Doolaard, S. , Ritzema, E. S. , & Bosker, R. J. (2019). Ready for take-off? The relation between teaching behavior and teaching experience of Dutch beginning primary school teachers with different educational backgrounds. Teaching and Teacher Education, 86, 1-13. [102914]. https://doi.org/10.1016/j.tate.2019.102914
-
Reezigt, G. , Rekers-Mombarg, L. , Bosker, R., & van der Heide, S. (2019). Personeelsbeleid in het primair onderwijs: Algemeen en strategisch personeelsbeleid van schoolbesturen en schoolleiders. Groningen: GION onderwijs/onderzoek. (Open Access)
-
Reezigt, G., & Mayer, M. (2019, Oct 1). Bestuurder centraal graag! (8 ed.) Didactief Online.
-
van der Hoef, H. , & Warrens, M. J. (2019). Understanding information theoretic measures for comparing clusterings. Behaviormetrika, 45(2), 353–370. [75]. https://link.springer.com/article/10.1007%2Fs41237-018-0075-7 (Open Access)
-
Wanders, F. H. K., van der Veen, I., Dijkstra, A. B., & Maslowski, R. (2019). The influence of teacher-student and student-student relationships on societal involvement in Dutch primary and secondary schools. Theory & Research in Social Education. https://doi.org/10.1080/00933104.2019.1651682 (Open Access)
- ter Beek, M., Opdenakker, M-C., Deunk, M. , & Strijbos, J. W. (2019). Weten wat er staat: Onderzoek: digitaal oefenen kan begrijpend lezen verbeteren. KLEIO (Tijdschrift van de vereniging van docenten in geschiedenis en staatsinrichting in Nederland), 60(5), 54-56.
- de Boer, H. , Timmermans, A. , & van der Werf, G. (2019). Ze kunnen het wél! Didactief, 49(7), 22-23.
- Ritzema, E.S., Hemker, B.T., Naayer, H.M., Lowie, W., Aken, van M., Corda, A.C., Rekers-Mombarg, L. T. M., (2019). Peiling Engels einde Basisonderwijs 2018. Technische rapportage. Groningen: GION Onderwijs/Onderzoek.
Laatst gewijzigd: | 28 maart 2023 10:33 |
Meer nieuws
-
24 maart 2025
RUG 28e in World’s Most International Universities 2025 ranglijst
De Rijksuniversiteit Groningen is door Times Higher Education gerangschikt op de 28e plek in de World’s Most International Universities 2025 ranglijst. Daarmee laat de RUG instellingen als MIT en Harvard achter zich. De 28e plek betekent een stijging...
-
05 maart 2025
Vrouwen in de wetenschap
De RUG viert Internationale Vrouwendag met een bijzondere fotoserie: Vrouwen in de wetenschap.
-
16 december 2024
Jouke de Vries: ‘De universiteit zal wendbaar moeten zijn’
Aan het einde van 2024 blikt collegevoorzitter Jouke de Vries terug op het afgelopen jaar. In de podcast gaat hij in op zijn persoonlijke hoogte- en dieptepunten en kijkt hij vooruit naar de toekomst van de universiteit in financieel moeilijke tijden...