Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Dijkhuizen in top drie van meest ondernemende wetenschappers van Nederland

12 juni 2012

Prof. Lubbert Dijkhuizen heeft de derde prijs gewonnen in de competitie voor de ‘Meest ondernemende wetenschapper van Nederland’. De prijzen werden tijdens de jaarlijkse Dag van de Valorisatie op 6 juni in de Beurs van Berlage uitgereikt door juryvoorzitter Sijbolt Noorda (voorzitter van de VSNU). De kandidaten waren genomineerd door de rectores magnifici en decanen van alle Nederlandse universiteiten.

Nationale valorisatiecommissie

De competitie voor de ‘meest ondernemende wetenschapper van Nederland’ is ingesteld om mensen die wetenschap en ondernemerschap met elkaar weten te combineren, in het zonnetje te zetten. De competitie wordt georganiseerd door Science Alliance in samenwerking met onder meer de Nationale Valorisatiecommissie, VSNU en Technologiestichting STW.

Carbohydrate Competence Centre

Lubbert Dijkhuizen is hoogleraar microbiële fysiologie aan het Groningen Biomolecular Sciences and Biotechnology Institute (GBB) en was daarnaast initiatiefnemer en medeoprichter van het Carbohydrate Competence Centre. Dit onderzoekscentrum werkt samen met partners in de industrie en het publiek aan de verwerving van hoogstaande kennis over de synthese en modificatie van koolhydraten, met als doel innovatie te stimuleren en een bijdrage te leveren aan een gezondere en meer duurzame samenleving.

Van links naar rechts :Prof. Lubbert Dijkhuizen (University of Groningen), Prof. Clemens van Blitterswijk (University of Twente) and Prof. Paul Savelkoul (VU University Medical Center Amsterdam)
Laatst gewijzigd:31 januari 2017 23:13