Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Vier ECHO-subsidies toegekend

04 juli 2011

De NWO, de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek, heeft vier ECHO-projectsubsidies van 240.000 euro toegekend aan onderzoekers bij de Groningse Faculty of Science and Engineering (voorheen de Faculteit Wiskunde en Natuurwetenschappen). Deze subsidies bieden de mogelijkheid om nieuwsgierigheidsgedreven onderzoek op het gebied van chemische wetenschappen uit te voeren. Zo kunnen creatieve onderzoeksideeën worden uitgewerkt en de kiem worden gelegd voor toekomstige, vernieuwende onderzoeksthema’s.

In het focusgebied Chemie in relatie met biologische/medische wetenschappen
is een ECHO-subsidie toegekend aan:

• Prof.dr. D.J. Slotboom- Vitamine opname door bacteriën
• Prof. dr. A.J.M. Driessen- Hoe membraaneiwitten in het membraan terecht komen
• Prof. dr. ir. A.J. Minnaard- Synthese van Crenarchaeol, het meest voorkomende organische molecuul op aarde

en in het focusgebied Chemie in relatie met fysica/materialen is een ECHO-subsidie toegekend aan:

• Prof. dr. T.T.M. Palstra - Nieuwe spintronica materialen

Voor meer informatie: www.nwo.nl