Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Succes bij internationaal robotvis-waterpolotoernooi

16 juni 2011

Een team van de Rijksuniversiteit Groningen sleepte een tweede plaats in de wacht bij het International Federation of Underwater Robots (IFUR) toernooi voor robotvis-waterpolo, dat van 20 t/m 22 mei werd gehouden in Chengdu, China.

Het IFUR toernooi is een jaarlijks terugkerende wedstrijd waarbij studenten uit de hele wereld met robotvissen tegen elkaar strijden. Dit jaar participeerden 128 teams van 25 universiteiten. Het RUG-team, bestaande uit Chen Wang en Ewoud Vos, nam deel aan de onderdelen ‘2vs2-waterpolo’ en ‘cirkel dribbel’. Bij het eerstgenoemde onderdeel proberen twee teams met hun twee robotvissen te scoren in het doel van de tegenstander. Bij ‘cirkel dribbel’ zwemt de robotvis zo snel mogelijk met een bal om een obstakel in het zwembad. Het RUG-team behaalde bij dit laatste onderdeel de tweede plaats.

De teamleden zijn promovendi in de Discrete Technologie en Productie Automatisering. Het onderzoek van beide deelnemers is gerelateerd aan robotvissen.

Laatst gewijzigd:22 mei 2018 10:35