Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Veni-beurzen en ERC grant toegekend

03 augustus 2010

Vier onderzoekers van de Faculty of Science and Engineering (voorheen de Faculteit Wiskunde en Natuurwetenschappen) krijgen van NWO een Veni-subsidie in het kader van de Vernieuwingsimpuls. Veni-subsidies zijn bestemd voor jonge, pas gepromoveerde wetenschappers met een opvallend en origineel talent voor vernieuwend onderzoek.

Daarnaast heeft prof.dr. L.V.E. Koopmans van het Kapteyn Instituut een ERC starting grant gekregen.

Veni subsidie

Veni-onderzoekers krijgen in totaal maximaal 250.000 euro over een periode van drie jaar. De Vernieuwingsimpuls kent drie subsidievormen: naast de Veni-subsidies worden jaarlijks ook Vidi-subsidies (voor ervaren postdocs) en Vici-subsidies (voor senior-onderzoekers) verstrekt.

De nieuwe Veni’s bij de Faculty of Science and Engineering zijn:

Getting in shape: The role of the conserved StkP/PhpP signalling couple of Streptococcus pneumoniae in coordinating cell wall synthesis with cell division
Dr. J.W. (Jan Willem) Veening - Moleculaire Genetica

Mapping epigenetic quantitative trait loci in Arabidopsis
Dr. F.  Johannes - bioinformatica

Modelling excited state dynamics in large molecular aggregates
Dr. A.U. Stradomska - theorie van gecondenseerde materie

Ballistic electronics in graphene: clearing the way for electrons in one atom thick carbon
Dr. ir. N. Tombros - chemie van (bio)organische materialen en devices

ERC starting grant

De ERC Starting grant is een persoonsgebonden Europese subsidie die zich als doel heeft gesteld om onderzoekers op een adequate wijze te ondersteunen tijdens een periode waarin ze van plan zijn een onderzoeksteam of een onderzoeksprogramma op te richten. Deelnemers aan de ERC Starting Grant moeten in staat zijn de hoge kwaliteit van hun onderzoek te tonen. ERC Starting Grant zorgt ervoor dat jonge, gevestigde onderzoekers de overstap kunnen maken van onderzoeker onder toezicht naar een onafhankelijke onderzoeker in een relatief vroege fase van de wetenschappelijke carrière.

Laatst gewijzigd:09 februari 2017 09:54