Over ons Faculty of Science and Engineering

Masterstudent Remi Brandt wint KNVI Scriptieprijs voor Informatica en Informatiekunde

26 november 2019

Masterstudent Computing Science Remi Brandt heeft de KNVI Scriptieprijs voor Informatica en Informatiekunde gewonnen voor zijn scriptie “Efficient Binocular Stereo Correspondence Matching with 1-D Max-Trees”.

Remi Brandt | Hilde de Wolf fotografie

Met zijn werk was Brandt in staat een wetenschappelijke en technische bijdrage leveren aan het H2020-project Trimbot2020 van de Europese Unie. Dit is zeer opmerkelijk en uitzonderlijk voor een masterstudent. Op de grens van wetenschap en technologie heeft Brandt bijgedragen aan het ontwerp van de eerste tuinrobot. Specifiek ontwikkelde hij een efficiënt algoritme waarmee de robot de afstand tot objecten in de omgeving kan bepalen. Zijn algoritme is nu volledig geïntegreerd in het robotbesturingssysteem ROS van Trimbot.

Brandt werd voor zijn masterscriptie begeleid door dr. Nicola Strisciuglio en dr. Michael Wilkinson. Sinds juli 2019 heeft Brandt een aanstelling als onderzoeker in het Trimbot-project, als onderdeel van de groep Intelligent Systems van het Bernoulli Institute for Mathematics, Computer Science and Artificial Intelligence.

Trimbot

Het TrimBot2020-project onderzoekt de onderliggende robotica en vision-technologieën en maakt prototypen van de volgende generatie intelligente consumentenrobots voor tuinieren. Het project is gericht op de ontwikkeling van intelligente snoeimogelijkheden voor heggen, rozen en struiken buitenshuis. Bijvoorbeeld door de robot in staat te stellen te navigeren over verschillende typen terrein en heggen en struiken weer in de juiste vorm bij te werken.

Afstudeerprijzen

De KNVI-scriptieprijs voor Informatica en Informatiekunde maakt deel uit van de KHMW Afstudeerprijzen. Hier vindt u een overzicht van alle FSE/RUG-winnaars (Afstudeer- en Aanmoedigingsprijzen).

Laatst gewijzigd:29 november 2019 09:26