Skip to ContentSkip to Navigation
Over onsWaar vindt u ons

Medewerkers met het vakgebied Organisatiepsychologie

Wetenschap ontwikkelt zich waar verschillende vakgebieden samenkomen. Alleen al daarom bestaat er binnen de RUG een grote verscheidenheid aan vakgebieden, met daarbinnen een groot aantal vakspecialisten. Met behulp van onderstaand overzicht, gebaseerd op een vaststaande indeling van wetenschapsgebieden, vindt u op elk vakgebied de juiste deskundige. Komt de deskundige die u zoekt niet voor in deze lijst? Via een vergelijkbaar vakgebied of een gerelateerde faculteit vindt u mogelijk alsnog de juiste persoon.

Overzicht van alle vakgebieden

Borstvoeding en werk
Contact

Functie
PhD student
Entrepreneurial cognition
Entrepreneurial learning
Entrepreneurship education
Emotion Regulation
Well-being at Work
Lifespan Development during Adulthood
E.A. (Elissa) El Khawli, MSc
Contact

Functie
PhD Student
Sustainable entrepreneurship: social psychology and management science.
M.P.M. (Margo) Enthoven
Contact

Functie
PhD Sustainable Entrepreneurship
Effectief teamfunctioneren, samenwerkingsprocessen tussen teams en tussen organisaties, crisismanagement, informatieverwerking
dr. P.J.M.D. (Peter) Essens
Contact

Functie
Directeur Expertisecentrum HRM & Organizational Behavior
Cognitive style, motivated reasoning
B. (Ben) Gützkow, MSc
Contact
Functie
Docent, Promovendus
Dynamical Systems, Resilience, Talent Development, and Psychological Momentum
Y. (Yannick) Hill, MSc
Contact

Functie
PhD Student
Blended working practices: the shift that many knowledge workers nowadays make towards increased discretion and connectedness (such as the possibility to work time- and location-independently, and having continuous access to co-workers and job-relevant information), enabled by new ICTs. I am interested in how these aspects of blended working (mis)fit with workers’ need for structure and autonomy and how these new ways of working affect performance, creativity, and (group) brainstorming.

See also: www.kikidejonge.nl
occupational health psychology, stress at work, well-being, careers, transitions
dr. A.C. (Anita) Keller
Contact

Functie
Universitair Docent
Als projectleider betrokken bij de organisatie van verschillende evenementen zoals de Careers Week. Daarnaast betrokken bij de acquisitie van externe organisatie voor onze diensten zoals employer branding en recruitment workshops.
K.J.M. (Karin) Koster
Contact
Functie
Projectleider Career Services and Corporate Relations
well-being at work, mindsets, caregiver well-being, person-centered care, quality of life of persons with dementia
L.K. (Lena Kristin) Kunz
Contact

Functie
PhD student
Contact

Functie
Promovendus
Motivation and goal pursuit; implicit social cognition
dr. N.P. (N. Pontus) Leander
Contact

Functie
Universitair Hoofddocent
Leadership, innovation, innovation networks.
mr. J.M. (Jesus) Mascareño Apodaca
Contact

Functie
PhD student
Aging at work
Selection, optimization, compensation model
Action-regulation
Goal-setting
Job resources and demands
Job crafting
D. (Darya) Moghimi, MSc
Contact
Functie
Promovendus
Gezondheidszorg, Taakherschikking; Sociaal-organisatorisch risicomanagement; Combineren kwalitatieve en kwantitatieve technieken
Aging at work, Emotional functioning, Social comparison, Envy and social undermining, Goal orientation
S.G. (Susan) Reh, MSc
Contact

Functie
Post-doctoral researcher
Creativiteit en innovatie; groepsprocessen; teamprestaties
dr. E.F. (Eric) Rietzschel
Contact
Functie
Universitair docent
Leadership & power; (open) innovation; innovation management; talent development; organizational change; teaching; 
dr. D.C. (Diana) Rus
Contact

Functie
Docent
de oudere werknemer, emoties en ouder worden, welzijn
prof. dr. S. (Susanne) Scheibe
Contact
Functie
Adjunct Hoogleraar
occupational well-being, self-regulation, proactive work behavior, work events, diary study methodology
dr. A. (Antje) Schmitt
Contact

Functie
Assistant Professor and Rosalind Franklin Fellow
I am fascinated with change in organizations; how people respond, the dynamics that occur and the complexities of organizing change for those in charge, the change leaders. Although I am interested in all sorts of organizational change processes, my PhD thesis particularly focuses on the complexities of organizing change in medical school’s undergraduate curricula.

Topics: undergraduate curriculum change, medical education, complexity, challenges and strategies of change leaders, situational awareness, governance, the role of local institutional contexts in international curriculum development projects.
F. (Floor) Velthuis, MSc
Contact

Functie
PhD candidate medical education
B. (Bart) Verwaeren
Contact

Functie
Post-doctoraal onderzoeker
Contact

Functie
Docent
Empathy
Emotional Expressivity
Emotional Aging
Aging and Emotional Competencies in the Workplace
Contact
Functie
Postdoctoral Researcher
prof. dr. B.M. (Barbara) Wisse
Contact
Functie
Hoogleraar
Creativiteit, Team informatieverwerking, Team samenstelling, Sociale netwerken
Y. (Yingjie) Yuan
Contact

Functie
Assistent professor
printOok beschikbaar in het: English