Over ons Profiel Feiten en cijfers Duurzaamheid Beleid

Participatie

De doelstelling voor participatie en bottom-up betrokkenheid is:

➔ In 2026 meer dan 100% toename van actieve deelname van studenten en medewerkers aan 'groene initiatieven':

◆ 250 active ambassadeurs en minstens 4 interdisciplinaire Green Committees
◆ 60 studentenorganisaties betrokken bij Subsidies of Label programma’s
◆ 10 Living Lab-projecten van verschillende faculteiten elk jaar

Studieverenigingen

De Green Office heeft twee programma's om duurzaamheid te stimuleren bij studentenorganisaties: Duurzame Subsidies en het Green Label.

• Het Duurzame Subsidie programma geeft erkende studieverenigingen de kans om een subsidie aan te vragen om hun vereniging te verduurzamen.
  • Het Green Label programma is voor alle studentenorganisaties die willen weten hoe duurzaam hun organisatie is. Gebaseerd op de scores kunnen de organisaties in aanmerkingen komen voor een bronzen, zilveren of gouden label.

Het aantal aanvragen voor labels en subsidies is de afgelopen jaren gestegen.

Participatie doelen

Duurzame Staff Committees

Stafleden zijn ook betrokken bij het verduurzamen van de universiteit. Op dit moment is er een interdisciplinaire Food Group bestaande uit Academici en medewerkers waarin gewerkt wordt aan strategieën om de kantines te verduurzamen en een Greener Lab Group van PhD studenten en lab technici van FSE en het UMCG om de laboratoria te verduurzamen.

Laatst gewijzigd:14 februari 2022 14:42