Over ons Profiel Feiten en cijfers Duurzaamheid Beleid

Water

Het waterverbruik is een belangrijke prestatie-indicator om de duurzaamheid van de universiteit te meten. Daarom is een van de doelen in de Sustainability Roadmap 2021-2026 het terugdringen van het watergebruik per persoon (totaal waterverbruik gedeeld door het aantal studenten + medewerkers). Tijdens de covid-jaren 2020-2021 daalde het waterverbruik significant. In 2022 is de Roadmap doelstelling van 10% reductie t.o.v. 2019 al behaald en zelfs overtroffen.

waterverbruik

Gebouwen die momenteel worden ontwikkeld of gebouwd, krijgen allemaal de BREEAM Excellent-kwalificatie voor duurzame gebouwen. De Energy Academy is zelfs BREEAM Uitstekend gecertificeerd. In de Energy Academy wordt regenwater opgevangen om onder andere toiletten door te spoelen.

Laatst gewijzigd:04 maart 2024 16:01