Over ons Organisatie Bestuurlijke organisatie Adviesorganen CUOS

Internationaliserings- en Inclusiesubsidie (IIS)

Het CUOS heeft twee verschillende Internationaliserings- en Inclusiesubsidies: Oprichtingssubsidie Internationale Studentenorganisaties en Internationaliserings- en Inclusiesubsidie. Hieronder vind je een uitleg van de doelstellingen en de aanvraagprocedure voor Internationaliseringssubsidie B, ook bekend als de IIS.

De IIS heeft als doel om het mogelijk te maken dat internationale studenten lid kunnen worden bij bestaande studentenorganisaties in Groningen en daarnaast de inclusie van (internationale) studenten te bevorderen.

Deadline: 31 maart, 23:59

Voor meer informatie over hoe CUOS internationalisering en inclusie definieert, en wat voor soort evenementen, activiteiten of objecten goed zijn om aan te vragen, kunt u het volgende document lezen:

Houd er rekening mee dat dit document geen rechtsgrondslag heeft en dat zelfs voor activiteiten die in het document worden genoemd, geen gegarandeerde subsidie kan worden verleend. Het dient alleen ter inspiratie om de subsidie in uw organisatie in te zetten. U kunt ook contact opnemen met de project manager implementation plan for students with a disability, mental health issue or chronical illness, mevrouw Aletta Westra-Hofstee, die je kan helpen met het bedenken van een idee of project om inclusie aan de RUG te bevorderen. U kunt haar bereiken op het volgende e-mailadres: a.c.westra-hofstee@rug.nl

Aanvraagprocedure

De deadline voor Internationaliserings- en Inclusiesubsidie is 31 maart, 23:59. Een aanvraag voor Internationaliserings- en Inclusiesubsidie wordt gedaan door het invullen van het aanmeldingsformulier voor Internationaliserings- en Inclusiesubsidie.

Dit formulier dient geheel ingevuld te worden. Naast het formulier dienen er nog een aantal stukken aangeleverd te worden:

• Statuten, onder de naam: “1. Statuten [naam organisatie]” Gewaarmerkt en/of ondertekend door een notaris
  • Uittreksel van de Kamer van Koophandel, onder de naam: “2. KvK [naam organisatie]”. Om in aanmerking te komen voor de subsidie moet een organisatie ingeschreven staan bij de KvK, deze inschrijving behoort up-to-date te zijn. Een wijziging van gegevens is niet voldoende!
  • Een begroting voor de activiteiten/projecten, met realisatie wanneer mogelijk, onder de naam: “3. Plan [naam organisatie]” incl. een budget zoals toelichtingen en een omschrijving van de activiteit
  • jaarlijkse begroting van de organisatie, onder de naam: "4. Begroting [naam organisatie]".

Besluitvorming & Verantwoording

Binnen 6 weken na het in behandeling nemen van de aanvraag wordt er een voorlopig besluit genomen. Je wordt hiervan op de hoogte gebracht via email.

Uiterlijk acht weken na afronding van hetgeen waarvoor subsidie is ontvangen, moet je een inhoudelijke evaluatie en een financiële verantwoording sturen naar het CUOS. De inhoudelijke evaluatie en de financiële verantwoording omvatten in ieder geval:

1. een verantwoording van de besteding van de toegekende gelden;
  2. een opsomming van en een toelichting op de ontplooide activiteiten;
  3. een overzicht van het aantal deelnemers aan de activiteiten.
Laatst gewijzigd:16 mei 2023 11:35