Over ons Organisatie Bestuurlijke organisatie Adviesorganen CUOS

Campagnesubsidie

Een belangrijk orgaan binnen de universiteit is de universiteitsraad. Voor de studentgeleding van deze raad is jaarlijks een verkiezing. Sinds 2013-2014 kunnen de kandidaatsfracties die voor de verkiezing van de studentgeleding van de Universiteitsraad staan ingeschreven bij het Centraal Stembureau aanspraak maken op een aparte campagnesubsidie. De campagnesubsidie is een doelsubsidie met een aanvullend karakter; het CUOS let derhalve op de noodzaak van ondersteuning in verhouding tot de financiële middelen van de fracties. Na afloop van de campagneperiode toetst het CUOS of de ondersteunde fracties de subsidie doelmatig hebben besteed. Het is dus van belang dat de kandidaatsfracties een duidelijk verslag en afrekening aanleveren.

De regelingen betreffende Campagnesubsidie kunt u vinden in het CUOS-reglement.

Aanvraagprocedure

Campagnesubsidie moet jaarlijks worden aangevraagd. Dit dient uiterlijk op de dag van de kandidaatstelling bij het Centraal Stembureau te gebeuren. Aanvragen worden gedaan aan de hand van Formulier C “Aanvraagformulier Campagnesubsidie”. Er moeten ook een aantal bewijsstukken worden aangeleverd. Deze staan ook benoemd in het aanvraagformulier. De stukken die moeten worden aangeleverd zijn:

1. Het aanvraagformulier Campagnesubsidie. Dit formulier is onderaan de pagina te vinden.
  2. Een activiteitenplan. Dit is een overzicht met de activiteiten die in de campagneperiode zullen worden georganiseerd. De activiteiten dienen kort omschreven te worden in het activiteitenoverzicht.
  3. Een begroting. Dit dient een begroting te zijn voor de campagne. In deze begroting moet ook het bij het CUOS aangevraagde bedrag terug te vinden zijn.

Voor de aanvraag van Campagnesubsidie gebruik je formulier C. De deadline is dezelfde als de deadline van het Centraal Stembureau.

Deze stukken dienen voor de deadline te worden gemaild naar cuos.aanvraag rug.nl.

Verantwoording

Na de campagneweek moet er een verantwoording worden aangeleverd. Deze bestaat uit:

1. Een secretarieel verslag van de besteding van de campagnesubsidie. Dit is een inhoudelijke evaluatie van de activiteiten waarvoor subsidie is aangevraagd.
  2. Een financieel verslag van de besteding van de campagnesubsidie. Het financieel verslag moet zoveel mogelijk voorzien zijn van rekeningen, facturen, kwitanties, e.d.

De definitieve toekenning van de campagnesubsidie zal pas geschieden na het aanleveren van deze verantwoording. Deze dient vóór 1 juli van het huidige collegejaar te worden aangeleverd.

Laatst gewijzigd:19 februari 2024 14:36