Over ons Organisatie Bestuurlijke organisatie Adviesorganen

Adviesorganen

Het College van Bestuur wordt geadviseerd door de volgende commissies:

Adviescommissie Functiebeperkte Studenten (ACF)
De ACF evalueert het huidige beleid van de Rijksuniversiteit Groningen (RUG) voor studenten met een functiebeperking en adviseert het College van Bestuur over wijzigingen in dit beleid.
Advies Commissie Introductietijden (ACI)
De ACI adviseert over de veiligheid van studenten tijdens de KEI-week en de introductieperiode van de studentengezelligheidsverenigingen en de studieverenigingen van de opleidingen.
Bedrijfsvoeringberaad

Het Bedrijfsvoeringberaad heeft een adviserende functie op het gebied van financiën, personeelszaken, facilities en ICT aan de Rijksuniversiteit Groningen.

Centraal Uitvoeringsorgaan voor de Studentenorganisaties (CUOS)

Universitaire Commissie voor de Wetenschapsbeoefening (UCW)

De Universitaire Commissie voor de Wetenschapsbeoefening is een onafhankelijke adviescommissie van het College van Bestuur van de Rijksuniversiteit Groningen (RUG).

Universitaire Commissie voor het Onderwijs (UCO)

De Universitaire Commissie voor het Onderwijs adviseert het College van Bestuur, gevraagd en ongevraagd, over de onderwijsaangelegenheden van de Rijksuniversiteit Groningen (RUG).