Over ons Faculty of Science and Engineering

Keuzegids Masters: 6 topmasters bij FSE

08 maart 2018

In de nieuwe editie van de Keuzegids Masters krijgen 6 masters van de Faculty of Science and Engineering (FSE) het label Topopleiding. Daarnaast zijn 7 masters de nummer 1 in hun opleidingscategorie. De Keuzegids Masters roept verder de RUG uit tot beste van de negen ‘brede of algemene’ masteruniversiteiten in Nederland.

De Keuzegids Masters beoordeelt elk jaar de masteropleidingen in Nederland. Bij de meeste masters wordt met punten een kwaliteitsoordeel gegeven op basis van studentenoordelen uit de Nationale Studenten Enquête (NSE) en het oordeel van keurmerkinstantie NVAO.

Topopleidingen

Sommige masterstudies zijn zo goed dat ze het label Topopleiding krijgen - bij een score van 76 punten of meer. Bij de Faculty of Science and Engineering zijn dit:

Topopleiding in Keuzegids Masters
  • Astronomy
  • Behavioural and Cognitive Neurosciences
  • Chemical Engineering
  • Ecology and Evolution
  • Mathematics
  • Nanoscience

Nummers 1 in eigen opleidingscategorie

Naast de topmasters zijn er masteropleidingen die de beste zijn binnen hun opleidingscategorie (en dit hoeft niet altijd samen te vallen met de topmasters). Ter illustratie: de MSc in Artificial Intelligence is dit jaar wederom de beste van zes AI-masters in Nederland. Bij de Faculty of Science and Engineering staan 7 masters op nummer 1 in hun categorie:

• Astronomy
  • Artificial Intelligence
  • Chemistry
  • Farmacie
  • Human-Machine Communication
  • Mathematics
  • Nanoscience

Beste brede universiteit

De Keuzegids Masters roept dit jaar de RUG uit tot beste van de negen ‘brede of algemene’ masteruniversiteiten van Nederland. Met de technische universiteiten meegeteld mag de RUG zich de derde (voltijds) masteruniversiteit van Nederland noemen. Vorig jaar stond de RUG als tweede van de brede universiteiten gerangschikt.

In totaal krijgen 17 masters van de Rijksuniversiteit Groningen het label Topopleiding, en 17 masters van de universiteit zijn nummer 1 in hun opleidingscategorie.

Laatst gewijzigd:08 maart 2018 16:48