Over ons Organisatie Bestuurlijke organisatie Medezeggenschap

Lokaal Overleg (LO)

Wat doet het Lokaal Overleg?

In het Lokaal Overleg (LO) bespreken het College van Bestuur en de drie tot dit overleg toegelaten vakbonden (FNV, AOb en CNV Publieke zaak) zaken die van belang zijn voor de rechtspositie van het personeel, alsmede de regels voor het personeelsbeleid binnen de RUG, voor zover van belang voor de rechtspositie van het personeel.

Afspraken die universiteiten en vakbonden maken op bedrijfstakniveau in het CAO-overleg zijn geen onderwerp van gesprek in het LO.
CAO-afspraken, die in nadere regels door de universiteit zelf moeten worden uitgewerkt, komen in het LO wel op tafel.
Een en ander conform het bepaalde in de CAO Nederlandse Universiteiten.

De vakbonden in het LO hebben een belangrijke stem bij personeelsplannen en reorganisaties; zij toetsen een reorganisatie aan de CAO en bepalen of er een sociaal plan moet worden vastgesteld. In dat geval dienen de werknemersorganisaties hiermee in te stemmen.

Leden:

Adviseurs:

• S. (Sam) Verduijn (FNV)
  • A. (Ahmed) Charifi (AOb)
  • G. (Gerard) Krouwels (CNV)

Voor contact met het LO kunt u mailen naar de ambtelijke secretaris, Roos Feringa, via vakbonden rug.nl

Woordvoerder van de vakbonden in het lokaal overleg: Koos Meijering | telefoon: 050 36 39200 | Email: h.meijering@rug.nl

Verslagen 2024:

Verslag