Skip to ContentSkip to Navigation
Over ons Praktische zaken Branding & Visual Identity RUG-profiel en huisstijl

Quick Communication Guide

quick guide afbeelding

Algemeen

Making Connections

De titel van het strategisch plan van de RUG is ‘Making Connections’ - een oproep om door contact, verbinding en samenwerking tussen interne en externe contacten onderzoek en onderwijs op een hoger plan te tillen. Graag maakt de RUG alle bijdragen van medewerkers en studenten aan dat verhaal zichtbaar en herkenbaar. Daarbij is het van belang na te denken vanuit welk profiel je communiceert en aan wie de boodschap is gericht.

Uitnodigend, helder en open

Met haar communicatie wil de RUG haar profilering als open academic community inhoudelijke en beeldende kracht bijzetten. Dat kan door teksten en ontwerpen te (laten) maken met een uitnodigend, open en helder karakter. Ontwerpen met veel tekst- en beeldelementen met veel tierelantijnen passen hier niet bij. Richtlijnen voor het maken van teksten of presentaties staan in de ‘Tone of voice-gids’.

Academisch en betrouwbaar

Uitingen van de Rijksuniversiteit Groningen hebben een academische en betrouwbare uitstraling zonder daarbij de doelgroep uit het oog te verliezen. 

Inclusiviteit

De RUG heeft inclusiviteit en integriteit hoog in het vaandel. Houd hier in beeld, tekst en taal rekening mee als je met diverse en internationale doelgroepen communiceert.



Visuele profilering


Rood en andere huisstijlkleuren

Rood - De RUG is ondermeer herkenbaar aan de kleur rood. Om die reden moet rood in alle uitingen een belangrijke rol spelen.

Andere huisstijlkleuren - Naast rood kunnen andere huisstijlkleuren worden gebruikt.

Huisstijlfonts

Er zijn meerdere huisstijllettertypes beschikbaar. De Arial is heel geschikt om frisse en open ontwerpen te maken met een belangrijke rol voor typografie.

Het logo en de plaats van het logo

De herkenbaarheid van een merk begint met een naam. Gebruik daarom altijd het volledige logo (wapen, slash en de tekst ‘rijksuniversiteit groningen’) en pas het wapen niet als los element toe. Desgewenst kan een tweede of derde merkvermelding worden toegevoegd. Het logo staat bij voorkeur linksboven of anders rechtsonder.

Beeldmateriaal en video

Beeld in uitingen en video’s onderstrepen de RUG als open academic community.

Social media gebruik

Social media accounts van de RUG publiceren content voor meerdere doelgroepen op verschillende social media platforms. Om de RUG herkenbaar te maken met een consistente look en feel, zijn er voor het beheer van de accounts richtlijnen voor sociale media samengesteld.

Profileren

Profileren binnen de RUG-huisstijl kan zeker maar niet met een sublogo. Sublogo’s zijn niet toegestaan.



Meer tips nodig? We denken graag mee! Neem contact met ons op via huisstijl rug.nl.

Laatst gewijzigd:30 september 2024 13:53
View this page in: English