Over ons Organisatie Bestuurlijke organisatie Adviesorganen CUOS

Oprichtingssubsidie Internationale Studentenorganisaties (OIS)

Het CUOS heeft twee verschillende Internationaliserings- en Inclusiesubsidies: Oprichtingssubsidie Internationale Studentenorganisaties en Internationaliserings- en Inclusiesubsidie. Hieronder vindt u een uitleg van de doelstellingen en de aanvraagprocedure voor Internationaliseringssubsidie A, ook bekend als de Oprichtingssubsidie.

De Oprichtingssubsidie Internationale Studentenorganisaties (OIS) heeft als doel het stimuleren van internationale studenten om zich meer te verenigen in organisaties. Het gaat hierbij dus om de oprichting van een vereniging voor internationale studenten.

Een aanvraag voor deze subsidie kan op elk moment in het jaar aangeleverd worden. Houd er rekening mee dat het bestuur van het CUOS in de maanden juli en augustus minder beschikbaar is, stuur uw aanvraag dus indien mogelijk al eerder in.

Aanvraagprocedure

Oprichtingssubsidie Internationale Studentenorganisaties kan het hele jaar door aangevraagd worden. Er is hier dus geen deadline voor. Het maximale bedrag wat aangevraagd kan worden is 1000,- euro. Een aanvraag voor Oprichtingssubsidie Internationale Studentenorganisaties wordt gedaan door het invullen van het aanmeldingsformulier voor Oprichtingssubsidie Internationale Studentenorganisaties.

Het formulier dient geheel ingevuld te worden. Naast het formulier dienen er nog een aantal stukken aangeleverd te worden.

Vereiste documenten:

• (Concept) Activiteitenplan, met de naam: “1. Activiteiten [naam organisatie]”. De activiteiten dienen bij te dragen aan de diversiteit van het activiteitenaanbod van studentenactiviteiten; er dient draagvlak voor de activiteiten te bestaan; de activiteiten dienen binnen het beleid van de RUG te passen en de activiteiten dienen bij te dragen aan de academische vorming van de deelnemers. Gebruik formulier D.
  • (Concept) Begroting, met de naam: “2. Budget [naam organisatie]”
  • (Concept) Statuten, met de naam: “3. Statuten [naam organisatie]”
  • Uittreksel van de Kamer van Koophandel (indien reeds in bezit), onder de naam: “4. Uittreksel KvK [naam organisatie]. Om in aanmerking te komen voor de subsidie, moet een organisatie zijn ingeschreven bij de KvK of voornemens zijn dit te doen. Stuur een versie die up-to-date is.
  • Een ledenlijst, onder de naam: “5. Leden [naam organisatie]”. Een organisatie komt pas in aanmerking voor Internationaliseringssubsidie A wanneer de organisatie minimaal 25 volwaardige en contributie betalende leden heeft, die ingeschreven staan bij de RUG of Hanzehogeschool Groningen. De ledenlijst bevat de volledige namen en studentnummers en moet ingeleverd worden in een Excel-bestand. Gebruik formulier L.

Aanvraagformulier en andere vereiste documenten

Besluitvorming Oprichtingssubsidie Internationale Studentenorganisaties

Binnen 6 weken na het in behandeling nemen van een aanvraag wordt er een voorlopig besluit genomen. Je wordt hiervan op de hoogte gebracht.

Uiterlijk acht weken na afronding van hetgeen waarvoor subsidie is ontvangen, moet je een inhoudelijke evaluatie en een financiële verantwoording sturen naar het CUOS. De inhoudelijke evaluatie en de financiële verantwoording omvatten in ieder geval:

1. een verantwoording van de besteding van de toegekende gelden;
  2. een opsomming van en een toelichting op de ontplooide activiteiten;
  3. een overzicht van het aantal deelnemers aan de activiteiten.
Laatst gewijzigd:06 juni 2023 16:48