Omgaan met fouten tijdens het geven en verwerken van peer-feedback in het VO
Leerlingen feedback laten geven op een tekst van een klasgenoot, ofwel, peer-feedback laten geven, is een populaire methode om leerlingen in het voortgezet onderwijs te helpen bij hun schrijfvaardigheid. Effectieve implementatie is echter lastig. Een onderzoeksteam van het GION heeft daarom onderzoek gedaan naar de manier waarop leerlingen in het VO omgaan met fouten bij het geven en verwerken van peer-feedback. Op wat voor type fouten geven leerlingen elkaar feedback? Verbeteren ze zomaar alle fouten waarop ze feedback krijgen? En hangt dit af van wie de feedback gegeven heeft?
Het proefschrift van Jochem Aben, die op 21 april 2022 is gepromoveerd op dit onderwerp, is hieronder te downloaden.
Proefschrift
Medewerkers
Jochem Aben (promovendus)
Filitsa Dingyloudi
Anneke Timmermans
Mayra Mascareño Lara
Jan-Willem Strijbos
Laatst gewijzigd: | 05 september 2022 13:02 |