Over ons Faculteit Rechtsgeleerdheid Onderwijs Praktische informatie Voorlichting
Header image Juridische Bestuurskunde

Eén dag student?! Schrijf je in voor de meeloopdag Juridische Bestuurskunde

Datum:09 januari 2024
Auteur:Fons van Ulzen
Academiegebouw

Schrijf je nu in voor de meeloopdag van 15 februari 2024! Op die dag neem ik je mee naar onze indrukwekkende universiteit waar je gaat ervaren hoe het is om één dag Juridische bestuurskunde te studeren!

Het voorjaar is aanstaande en de eindexamens komen eraan. Daarna breekt een nieuwe tijd aan. Je studententijd! De verwachtingen zijn hoog en de spanning is om te snijden. Naast examenstress heb je natuurlijk ook veel keuzestress. Welke stad moet je kiezen.. Utrecht? Amsterdam? Of toch… Groningen? Die stad waar niets boven gaat. Én wat moet je dan gaan studeren? Je hebt wel een vermoeden waar je interesses liggen… maar kiezen is niet makkelijk.

De problemen van vandaag houden je bezig. Je wilt weten waar deze issues vandaan komen, waar ze wortelen. Maar misschien nog belangrijker... Je wilt weten hoe je ze op kunt lossen en hoe jij bij kan dragen aan die oplossing.

Bij Juridische Bestuurskunde zijn we dagelijks bezig met de oplossing. Wij interesseren ons in de werking van (publieke) organisaties en de werking en kern van overheidsbeleid. En niet alleen dat, wij zijn meester in de juridische onderlegger van deze organisaties en het beleid. Op deze manier bereiden wij ons niet alleen voor op de problemen van nu, maar op de oplossing van morgen.

Wil jij weten hoe we dat doen? Ervaar het dan zelf en kom 15 februari meemaken hoe het is om mee te denken aan de oplossing. Je kunt je aanmelden via deze link.

Op deze dag neem ik je mee naar de indrukwekkende universiteit, het stadhuis van de stad en geef ik je een rondleiding door de historische binnenstad van Groningen. We volgen een college.  We gaan in gesprek met afgestudeerden, docenten en studenten van onze boeiende studie en we eindigen de dag met, jawel, pizza!

Dus waar wacht je op? Doe mee, loop mee en meld je aan!

Tags: Algemeen

Fons van Ulzen

Hé! Wat leuk dat je op de blogpagina van Juridische bestuurskunde terecht bent gekomen! Voor praktische informatie over onze leuke studie en verhalen van (ex)studenten en docenten ben je op de juiste plek! Als student-assistent van de vakgroep SBB en master-student JB zal ik je middels deze blogs een inkijkje geven in de studie Juridische bestuurskunde!