Over ons Faculty of Science and Engineering

RUG-student wint Unilever Research Prize

28 november 2018
Muizelaar ontvangt de Ovum award van de Unilever Research Prize

Wouter Muizelaar, student Mariene Biologie en Science+, Business and Policy aan de RUG, heeft op 27 november 2018 de prestigieuze Unilever Research Prize gekregen. Zijn masterscriptie “Seaweeds and Carbohydrates: Assessment of starting a new Public Private Partnership ”, over het kweken van zeewier als toekomstige voedselbron, gooide hoge ogen bij de jury. Hierin wijst Muizelaar op de zakelijke kansen voor publiek-private exploitatie en geeft hij aan welke obstakels er moeten worden overwonnen.

De jury prijst Muizelaar om zijn vermogen “wetenschappelijk inzicht op hoog niveau te integreren met een grondige kennis van (inter)nationale bedrijfsstrategieën en met de noodzakelijke beleidsopties en -maatregelen”. Het resultaat is dan ook een “indrukwekkende, uitmuntende en zeer goed geschreven masterscriptie”. Ook voor Muizelaar als persoon is er veel lof: naast “hardwerkend, betrokken, proactief en leergierig” wordt hij omschreven als een “zeer prettige collega”. Kortom: “een droomcombinatie van eigenschappen en vaardigheden”.

De Unilever Research Prize wordt jaarlijks toegekend aan jonge academici die veelbelovend onderzoek doen binnen de scheikunde, biotechnologie, werktuigbouwkunde, biologie, landbouwwetenschap en de sociale wetenschappen. Unilever wil met deze prijs jong talent stimuleren om toponderzoek te blijven doen.

Muizelaar gaat daar zeker mee verder: hij wordt onderzoeker aan Wageningen University and Research.

Laatst gewijzigd:27 februari 2024 16:05