Over ons Faculty of Science and Engineering

Tien Groningse bètastudenten winnen Jong Talentprijs

26 november 2018
De drie winnaars Afstudeerprijzen, foto: Hilde de Wolf.

Op 26 november is aan tien studenten van de Faculty of Science and Engineering (RUG) een Jong Talentprijs uitgereikt door de Koninklijke Hollandsche Maatschappij der Wetenschappen (KHMW). De prijzen zijn ter stimulering van het wetenschappelijk onderwijs in de technische en exacte richtingen en worden door bedrijven, stichtingen en fondsen ter beschikking gesteld.

Drie masterstudenten van de Faculty of Science and Engineering namen de Jong Talent Afstudeerprijs in ontvangst:

Anouk Goossens

MSc Nanoscience

Shell Afstudeerprijs voor Natuurkunde, voor haar masterscriptie: Investigating Nb-doped SrTiO3 Schottky Junctions as a Platform for Bio-inspired Computing | 5.000 euro

Meer over Goossens onderzoek naar "bouwsteentje elektronisch brein"
Samenvatting scriptie

Luna van der Loos

MSc Marine biology

Enza Zaden Afstudeerprijs voor Biologie, voor haar masterscriptie: Predicting the responses of seaweeds to ocean acidification: unexpected growth and photosynthetic responses of species with different carbon uptake strategies | 3.000 euro

Over het onderzoek van Van der Loos is gepubliceerd in het wetenschappelijk tijdschrift Ecology and Evolution *
Samenvatting scriptie

Victhalia Zapata Castillo

MSc Energy and Environmental Sciences

Nederlandse Gasindustrieprijs (3e prijs), voor haar masterscriptie: Hydrogen from desert areas. Hydrogen production in desert areas for export in comparison to a Dutch domestic hydrogen system | 2.000 euro.
Prijs mogelijk gemaakt door de KVGN.

Zeven eerstejaars bachelorstudenten ontvingen de Jong Talent Aanmoedigingsprijs van 500 euro. Ze zijn de beste propedeusestudenten van hun studierichting in Nederland en haalde het hoogste cijfergemiddelde van hun jaar:

Bachelorstudent

Prijs

Mogelijk gemaakt door

Wietze Koops

BSc Mathematics

Jong Talent Aanmoedigingsprijs Wiskunde en technische wiskunde

ORTEC

Alan Wichink Kruit

BSc Applied Physics

Jong Talent Aanmoedigingsprijs Natuurkunde en technische natuurkunde

St. Physica

Pieter Brongers

BSc Chemical Engineering

Jong Talent Aanmoedigingsprijs Scheikunde

Shell Global Solutions Int.

Malina Chichirău

BSc Artificial Intelligence

Jong Talent Aanmoedigingsprijs Informatica en technische informatica

KNVI

Jiyea Kim

BSc Chemical Engineering

Jong Talent Aanmoedigingsprijs Chemische technologie

Koninklijke Van Wijhe Verf

Janneke Heidema

BSc Pharmacy

Jong Talent Aanmoedigingsprijs Farmacie of (bio)farmaceutische wetenschappen

KNMP

Linde Wieringa

BSc Biology

Jong Talent Aanmoedigingsprijs Biologie

Enza Zaden

Diverse winnaars van de Aanmoedingsprijs studeren twee bachelors of volgen tevens een honoursprogramma.

De KHMW verzorgt jaarlijks de onafhankelijke jurering en de prijsuitreiking in het Hodson House te Haarlem.

* van der Loos, L.M., Schmid, M., Leal, P.P., McGraw, C.M., Britton, D., Revill, A.T., Virtue, P., Nichols, P.D. & Hurd, C.L. (2018) Responses of macroalgae to CO2 enrichment cannot be inferred solely from their inorganic carbon uptake strategy. Ecology and Evolution (in press). doi: 10.1002/ece3.4679. http://dx.doi.org/10.1002/ece3.4679

Laatst gewijzigd:16 januari 2019 12:21