Over ons Faculty of Science and Engineering

Natuurkundestudent Shruti Giri wint GUF-100 prijs

05 juli 2021

Tijdens de RUG Zomerceremonie op 1 juli 2021 is Shruti Giri uitgeroepen tot winnaar van de GUF-100 prijs en daarmee tot de beste student van de Faculty of Science and Engineering 2020-2021. Shruti is derdejaars bachelorstudent Natuurkunde met een voorlopig gemiddelde van 8,6. Ze is zeer actief geweest binnen de opleiding, onder andere als lab- en onderwijsassistent en mentor. De jury van het Groninger Universiteitsfonds (GUF) verkoos haar uit drie in het voorjaar genomineerde FSE-studenten.

De prijs bestaat uit een beurs voor studie of onderzoek ter waarde van €2.500 en wordt jaarlijks toegekend aan de meest excellente student van elke faculteit.

Shruti Giri

Indrukwekkende studieresultaten

Shruti Giri is derdejaars bachelorstudent Natuurkunde met als afstudeerrichting Deeltjesfysica (Particle Physics). Vanaf 2019 staat ze ook ingeschreven voor het Honours College Bachelor Programme en voert ze een onderzoeksproject uit over het onderwerp ‘Where are the Women in Physics?’. Haar gemiddelde cijfer voor de bachelor is tot nu toe een 8,6.

Naast haar veeleisende eigen studieprogramma is Shruti zeer actief geweest binnen de bachelor Natuurkunde. Zo was ze lab- en onderwijsassistent voor vier verschillende vakken, waar ze veel positieve feedback op heeft gekregen. Daarnaast is ze sinds begin 2019 tutor voor bachelorstudenten. Sinds het huidige studiejaar fungeert ze ook als mentor voor eerstejaars bachelorstudenten Natuurkunde en Sterrenkunde (Physics en Astronomy) en helpt ze hen door hun eerste studiejaar tijdens de huidige uitdagende tijden vanwege de Covid19-pandemie.

Shruti zet zich ook in voor het bevorderen van diversiteit in STEM-vakken (Science, Technology, Engineering en Mathematics) en zette het online platform repreSTEM op om ondervertegenwoordigde personen in het STEM-veld beter zichtbaar te maken.

Genomineerd door de studenten zelf en docenten

Shruti Giri is gekozen uit de facultaire kandidaten die door de studenten zelf en door docenten van FSE in het voorjaar van 2021 werden genomineerd. Er werden in totaal 42 studenten genomineerd, waarvan de facultaire jury er drie had voorgedragen aan de GUF-100 jury:

• Shruti Giri (BSc Physics)
  • Rebecca Rodrigues de Miranda (MSc Nanoscience)
  • Andy Sardjan (MSc Chemistry)

Zomerceremonie RUG

De GUF-100 prijzen zijn uitgereikt tijdens de Zomerceremonie van de Rijksuniversiteit Groningen op 1 juli. Op deze jaarlijkse plechtigheid, die dient als afsluiting van het academisch jaar, worden talentvolle studenten en onderzoekers in het zonnetje gezet. Naast de winnaars van de GUF-100 prijzen worden de winnaar van de Wierenga Rengerink Dissertatie Award en de internationale alumni ambassadeurs voor het komende jaar bekend gemaakt.

Laatst gewijzigd:05 juli 2021 14:04